Hejsan!
Jag har nu testat Genesis serumet i 6 veckor och har använt mer än halva flaskan så här kommer min resension. Jag har tidigare lämnat ett första intryck under hårvård.
Jag har mycket hår med hårstrån av alla tjocklekar men bara de tjockaste blir långa. Ner till rumpan långa. Jag har två virvlar som ofta kliar och blir torra och om jag inte använder "dyrschampon" börjar hela min hårbotten klia efter några tvättar.
Vecka 1: Väldigt skeptisk till hårprodukter som lovar skydd mot håravfall, då det är gener, hormoner, stress, kost, motion och sömn som är bevisat att kunna påverka. Och pyttelite på marginalen; hårbottensmassage. Jag inser att 4 pipetter är för hela hårbotten så jag minskar fort till två då jag bara använder den uppe på huvudet. Jag använder den varje morgon och efter duschen.
Vecka 2: Läser det finstilta. Skyddar mot att hårstråna går av. Jag tycker marknadsföringen är missledande. Jag har också fått några finnar i hårbotten då jag antagligen masserat för hårt.
Vecka 3: Inga fler finnar. Jag är beroende av den fantastiska doften och blundar medan jag masserar hårbotten. Ger spakänsla.
Vecka 4: mina problemområden i hårbotten mår faktiskt mycket bättre.
Vecka 5: jag inser att serum är leave-in för utväxten. Den delen av håret som sällan får balsam, värmeskydd eller hårolja.
Vecka 6: min lugg ser mycket bättre ut och beter sig bättre. Då jag har applicerat efter varje dusch med bakåtkammat hår har hela luggen fått av produkten och jag kan säga att den skyddar hårstrået, och i mitt fall verkar den minska friss av baby håren.
👍 doften, konsistensen och den gör det den lovar i det finstilta.
👎 priset, tar slut fort, en lyxprodukt
5/5 om man har ekonomin för den.