Hej alla!!
Jag har fått möjligheten att testa Paula’s Choice Calm Rescue & Repair Intensive Moisturizer och har använt den sen den 5e juni, så i nästan två veckor nu och den har redan blivit en självklar del i min hudvårdsrutin.
Krämen känns direkt lugnande och återfuktande när man applicerar den. Den har en härlig krämig konsistens, inte för tjock men heller inte för lätt, precis lagom. Den glider på huden så smidigt och absorberas utan att kännas kladdig eller tung. Jag har torr hud, speciellt runt näsan och i pannan, men med den här har huden känts mycket mjukare och återfuktad hela dagen.
Jag har använt den mest på kvällen men ibland även på morgonen, särskilt om huden känts extra torr. Den funkar bra under smink också, vilket jag verkligen gillar. Huden känns lugn, återfuktad och balanserad.
En liten grej som kanske kunde varit bättre är att det tar några minuter innan den sjunker in helt, så om man har bråttom på morgonen kan det kännas som att det tar lite tid. Men det är verkligen en liten sak jämfört med hur bra den känns på huden.
Jag känner redan nu att det här är en produkt jag kan tänka mig köpa igen. Den gör verkligen det den lovar, återfuktar på djupet och känns skön och vårdande för torr hud.
(Kunde inte hitta för att tagga den)