Hej alla beauty testers!
Jag har fått testa Rudolph Care Cleansing Mousse. Jag har både torr och känslig hud, så jag är väldigt försiktig med vilka rengöringar jag använder. Många produkter får min hud att kännas stram, irriterad eller uttorkad efter tvätt, men denna rengöring överraskade mig positivt redan från första användningen.
Moussen är otroligt mjuk och behaglig på huden och känns nästan som en liten spa-upplevelse i vardagen. Den rengör effektivt utan att huden tappar fukt eller känns ”gnisslande ren”, vilket jag verkligen uppskattar. Efteråt känns huden istället lugn, mjuk och återfuktad.
Jag tycker också att den fungerar väldigt bra för känslig hud eftersom den är mild och inte irriterar eller svider. Doften är fräsch men ändå diskret, vilket gör att produkten känns lyxig utan att bli för stark.
Det enda lilla minuset är att den kanske inte räcker helt för att ta bort tung eller vattenfast makeup, så då kan man behöva dubbelrengöra. Men som daglig rengöring är den fantastisk.
Detta en av de bästa rengöringsmousser jag testat för torr och känslig hud. Den känns vårdande, skonsam och lyxig på samma gång, och jag kommer definitivt fortsätta använda den. Tack kicks för att jag fick testa denna 🌸
Rudolph Care
Gentle Cleansing Foam 150 ml