Har testet gelkrĂ€men Cherry Blossom Glow Jelly Creamđ frĂ„n Innisfree đž
Det hÀr verkligen en gelkrÀm eller varför inte bara kalla den för en gele, för det Àr en burk genomskinlig gele. Den har en mild frÀsch doft som pÄminner om en milt doftande duschkrÀm eller tvÄl. Det gelelikna innehÄllet ser lÀckert och frÀscht ut. Jag vill smörja in mig med gelen nÀr jag ska anvÀnda den, tycker den Àr fascinerande.
SjÀlva burken Àr ocksÄ fin, den ser verkligen ut som jag förvÀntar mig att koreansk hudvÄrd ska se ut. Har anvÀnt mycket annan K-beauty som inte ser ut sÄ, utan sett mer mer som vanligare hudvÄrd för mig. Den Àr snygg och har en snygg grön och ross kartong. Kartongens lock Àr rosa, syns inte i bilden. Burken Àr av tung för den Àr av glas och locket av plast, med sÄn matt len yta. Jag gillar den!
Min hud Àr torr och jag behöver ha fett i min hudvÄrd, sÀrskilt pÄ natten och Àven dagtid pÄ vintern nÀr det Àr kallt. Den hÀr gelkrÀmen fungerar okej för mig men jag har ju fler lager under fukt och lite fett under och oftast ett lager SPF över. Gelen Àr lite klibbig och har dÀrför en primer effekt, sÄ det Àr ju faktiskt en ovÀntad fördel. Jag anvÀnder oftastinte nÄgon primer numera med effekt att hÄlla i basen bÀttre och lÀngre pÄ huden ( förutom under ögonskugga). Men de Àr en trevlig bonus som jag inte rÀknade med.
Den fungerar pÄ min hud till en kortare period med bra toner och liknande under men jag önskar en mer krÀmig krÀm egentligen för att jag har sÄpass torr hud som behöver det. Men den kÀnns Ànda trevlig pÄ huden och absolut lugnade och behaglig som utlovat med naturlig niacinamide, som stÀrker hudbarriÀren och Àr antiflammatorisk och med Betain som ger och binder fukt till huden. Men Àr vÀldigt lÀtt för min torra hud som sagt. Mitt i sommarvÀrmen skulle jag ju haft den hÀr gelen i kylskÄpet och Àlskat att smörja in mig med gelen för svalkande effekt. Men den Àr för lÀtt för min hud att anvÀnda under en lÀngre period och nÀr det inte Àr över 18 grader varmt. Jag har anvÀnt Klairs toner och Kombucha Essence som Àr mjölkig under den och jag tror den sista nÀmnda Àr en sÄpass bra kombination med Cherry Blossom Glow Jelly Cream att det fungerade för mig att anvÀnda den just med den under.
Skulle verkligen kunna köpa den till en person med oljig hud, tror att en person med den hudtypen skulle tycka mycket om den. Alltid kul att ge en snygg present ocksĂ„! Den Ă€r dock för lĂ€tt för min hud och en recension Ă€r ju Ă€ndĂ„ i slutĂ€ndan subjektiv, sĂ„ det blir en trea i betyg frĂ„n mig. SĂ„ rekommenderar den till personer med annan hudtyp Ă€n torr som mig. 3/5đđž
Innisfree
Innisfree Cherry Blossom Glow Jelly Cream Innisfree Cherry Blossom Glow Jelly Cream