/ Har testat Too Faced Born This Way Srper Coverage Concealer
Anna
Beauty Pro
17/11/25-22:20(redigerad den 19/11/25-05:13)

Har testat Too Faced Born This Way Srper Coverage Concealer i färgen Snow och här kommer min recension! Vill bara berätta att min vanliga telofon hamnade i diskhon under rinnande vatten imorse så tråkigt nog är bilden med den här gamla telefonen inte den bästa men färgen på concealern tycker jag ändå blev bra.

Flaskan är fin och känns lyxig med glasflaska och övrig design, den påminner om Diors Foundation jag använde mycket för många år sedan. Flaskan är rätt stor och i alla fall den största concealer förpackning jag hållt i och innehåller hela 13,5 ml concealer! Det som förvånade mig när jsg öppnade den för först gången är att den har en applicator och inte en pump att använda vilket jag förväntade mig eftersom den är så stor.

Den här concealern ska kunna användas till att täcka och ljusa upp och jag har testat den på båda sätten. Jag hade nyligen influensan och fick några kvisslor/ finnar som det fortfarande är märken efter så det var ju passande när jag skulle testa just en consealer. Annars är det vid ögon och näsa jag mestadels täcker och vid ögon, mellan ögonbryn och mun jag vill ljusa upp med concealer.

Applicatorn är lite klumpig och rätt stor så det kommer lätt för mycket av den om jag applicerar rätt på ansiktet med den. Så bättre att använda pensel/ borste och fingrar för mig. Den är väldigt dryg och lite blir lätt för mycket också. Den täcker väldigt bra som utlovat och det blir fint resultat med färgen som verkligen blev bra på mig! Och den sitter kvar jättebra men den den är lite torr på min mycket torra men jag lovar väl insmorda och preppade hud efter två timmar. Det blir lite kakigt resultat särskilt vid näsan på märkena efter finnar. Den fungerar bäst på att ljusa upp på mig vid utsidan av ögonen mot tinningen och vid mungipor och där fungerar den väldigt bra inte lika bra mellan ögonbrynen där den med blir lite kakig på mig.

Det här är en concealer som verkar passa dem med oljig och vanlig hud jättebra men inte mig med torr hud lika bra. Jag använder annars concealern Nars Rsdiant Creamy Concealer som innehåller 6 gram för liknande pris och är lite besviken att den här concealern inte blev en ny favorit för mig, den kostar faktiskt mindre än hälften så mycket per gram än den från Nars.

Jag tycker Too Faced är ett roligt märke och jag har haft några produkter från märket tidigare och kan tänka mig köpa fler men inte den här concealern om jag inte ska ge en present till någon med oljig eller mycket mindre torr hud än min. Den här concealern få 3/5 i betyg av mig. Måste ju tillägga att jag verkligen gillar namnet ; Born This Way! Too Faced har riktigt kul namn på sina produkter 💗

Travel Size Born This Way Super Coverage Concealer Butterscoth
Too Faced
Travel Size Born This Way Super Coverage Concealer Butterscoth
Fortsätt utforska gemenskapen!