/ Har testat Benefit POREfessional Foundation och här följer
Anna
Beauty Pro
27/04/26-23:37(redigerad den 28/04/26-08:30)
Har testat Benefit POREfessional Foundation och här följer min recension av den. Jag har torr hud och har alltid haft och nu när jag är äldre så är det som fungerar bäst lättare baser med fukt som t ex Skin Tint eller CC-Cream. Önskar alltid lyster till min hud och använder i princip aldrig puder. Det här är en foundation som ska ge en matt finish och porfri hy och samtidigt återfukta huden och innehåller niacinamide. När jag läste på produktsidan så blev jag faktiskt lite orolig men tänkte; jag kanske blir jättepositivt överraskad, det här kan gå jättebra! Har haft andra produkter från Benefit tidigare som jag tycker om och de har haft kul och kreativa förpackningar, förpackningar som ibland även lekt med namnet, Precis som ma gör med det här produktnamnet och även med formen på förpackningen. Den är rund och har runda kanter och en glad och lite barnslig design, kul och lite koreansk i sin form! Namnet blev jag lite orolig när jag läste och var nyfiken på vad jag skulle testa. POREfessional något som går på porer kan vara en hård produkt för huden tänkte jag lite oroligt. Jag provade på handen först som jag även senare gjort nu med och tagit en bild på. Inte en så tjusig bild men autentisk. Handen på bildens veck och små små annars osynliga rynkor blir synliga och framhävs med den här basen. I ansiktet kan jag berätta att den här är en foundation som är som ett åldrande filter på mig, ni vet ett sånt lustigt man sett folk använda ibland på Instagram, vill inte visa bild på mitt resultat med den här basen på för resultatet är så hemskt! Har försökt flera gånger, även med att blanda den med en fuktkräm och dagkräm. Det går inte, det blir riktigt fult hur jag än gör tyvärr. Självklart har jag skakat flaskan och använt en fruktig svamp som rekommenderas på produktsidan! Jag förstår inte vem den här kan passa på. Men Ssälvklart passar den endel. Kikade på produktsidan och det här är en foundation de som använt den antingen älskar eller hatar. Färgen jag provat heter C5 och att färgen inte helt är en fullträff men ganska bra och kvittar i min bedömning, men vill jag se hur jag ser ut när jag blir en gammal gumma så är det bara att sminkat på mig den här. Vill också berätta att den har en kemisk doft, lite alkohol liknande, inte ett plus det heller tyvärr. Den får en ynka stjärna av mig i betyg. 1/5, kan inte hitta en enda anledning att ge den två stjärnor ens. Men jag är fortfarande nyfiken på att testa andra produkter som blusch i krämform, fler mascaror och brynprodukter eller återköpa något av de jag redan använt tidigare. Men inte fler basprodukter faktiskt! Ser att min hand är ovanligt röd på bilden eftersom jag precis hade handdiskat lite kastruller 😄 Tryck så ni ser hela bilden för då aer ni hur er ser ut när jag jobbat in foundation på handen!
The POREfessional Foundation 33N Marvelous
Benefit
The POREfessional Foundation 33N Marvelous
Fortsätt utforska gemenskapen!