Har testat beautyacts soft glow cream bronzer i nyansen honey breeze.
Bakgrund: Jag har väldigt ljus, torr, känslig hy med neutral underton.
Första intrycket var att den var väldigt orange och jag var rädd hur den skulle lägga sig på, men nyansen var inte alls för varm! Jag tror dock den upplevs gränsfall hur värm färgen är för vintern, men tror den kan göra sig otroligt fin i sommar också och inte behöva en nyans mörkare. Min bästa beskrivning är att färgen påminner om den generella brun utan solen. Formulan är krämig, lätt att jobba med och enkel att blanda ut. Den är byggbar och ger ett naturligt lyster. Har testat den enskilt direkt på huden utan puder för att värma upp ansiktet. Tycker att den lägger sig väldigt fint och naturligt och håller sig ganska bra under dagen i de förhållanden. Har också använt den i full face makeup och upplevde den lika bra i det sammanhanget! Den blir inte torr och håller ett jämnt lyster. Man får 17,5g vilket är nästan dubbelt så mycket innehåll än vad många andra märken erbjuder. Rimligtvis bör det betyda att produkten är dryg och att man får mycket för pengarna. Har inget negativt att säga om produktens formula eller förpackning, men två nyanser känns lite fjuttigt.
Allt som allt, 5/5, skulle rekommendera!!
BeautyAct
Soft Glow Cream Bronzer Honey Breeze