Här kommer min Review på Redken Gloss produkter!
- Schampoo och Balsam gav mig en härlig salong känsla i samband med den häftiga förpackning av färg och form! Dessutom gjorde lukten på produkten att det kändes så lyxigt och professionellt att använda!
- Både schampot och balsamet älskade jag på mitt hår, lite räcker i stor mängd och balsam reder ut håret direkt i duschen. När jag tvättade av balsamet kände jag hur mjukt håret var och det var rena glädjen som ett barn som öppnar julklappar. Att känna håret mjukt är en glädje och lättnad samtidigt. Det är helt enkelt inre frid.
- Gloss behandlingen som ska vara på i 5 minuter BÖR användas enligt beskrivning. Alltså: med engångshandskar!
- Jag hade glömt handskar en gång och tänkte ”äsch vad kan hända” jooooo så blev det så att jag fick irritation och någon form av bränn märke (prickar) på handen. Det var inte mycket men jag kände att det sved till. Detta försvann dock senare och gav ingen större skada. Därför om man vill använda detta snälla glöm ej handskar hehe..
- Den sista produkten är då leave in heat protecter. Jag upplevde att denna gjorde build up i mitt hår och att jag förlorade denna friska och luftiga känslan på håret. Mina spekulationer är att jag antingen sprayat för mycket eller för att jag la olja i håret innan… dock tror jag inte oljan ska ha någon påverkan på detta. Trots build up som gjorde att håret kändes konstigt upplever jag fortfarande att det behöll sin mjukhet.
- Det genomsnittliga betyget på ALLA produkter är 4/5 stjärnor just på grund av att det blev en build up. Allt annat klarade denna serien av perfekt! Den gav mig, glans, mjukhet i håret men bland annat glädje av både lukt och resultat!
OBS: Denna serie är till främst för hår som är färgat och torrt… jag har INTE färgat mitt hår men har ändå kunnat njuta av resultatet dessa produkter ger. Mitt hår är överlag rätt så friskt men extra kärlek av glans skadar aldrig!
NOTE: Jag vill säga att jag e högt imponerad av gloss treatment behandlingen när jag såg att den var så pass aktiv att den kunde bränna hud.. andra sådana gloss behandlingar har inte gjort något på min hud (endast gett värme) måste säga att detta verkligen är produkter med professionell känsla och avsikt. Och med tanken på att de är så intensiva ger jag de en stor tumme upp!
☀️☀️☀️: Bild är tagen från Google.