/ Här kommer min recension för BeautyAct Full Effect Mascara
Kristina
Beauty Pro
23/02/26-09:31(redigerad den 23/02/26-09:48)
Här kommer min recension för BeautyAct Full Effect Mascara
Jag fick äran av att testa BeautyAct Full Effect Mascara och jag är så tacksam för det. Tack Kicks!
Här kommer en del av beskrivningen som den utlovar. (hämtat från Kicks.se)
💗 Full Effect Mascara
Mascara med vårdande ricinolja som ger fransarna dramatisk volym, längd, lyft och intensiv svärta i upp till 24 timmar. Vegansk och oftalmologiskt testad.
💗 Ok, hur är resultatet?
Jag tränar regelbundet och ganska intensivt ibland. Den sitter absolut kvar. Den ger absolut volym, längd och lyft. Dramatisk? Kanske inte. Men den ger ett bra resultat.
💗 Första intrycket
En svart mascara som är lättarbetad och lätt att jobba upp till ditt önskemål. För jobba upp med den behöver du. Jag får inte volym i ett drag utan behöver jobba några lager för att få det. Den är ganska blöt men inte på något dåligt sätt. Den håller även bra och hela dagen utan att smula.
💗 Förpackningen
En ganska alldaglig förpackning med en underbart fin rosa färg (för att jag älskar rosa 😊 💗).
💗 Hur är borsten?
Den är åt det tunnare hållet med gummiborste/piggar. Du kammar och separerar fransarna lätt. Den ger inga klumpar. Den är uppbyggbar för den som vill ha lite mer intensiv look/volym.
💗 Hur känns den på?
Den är lätt i sin formula. Med ett svep får jag inte jättemycket resultat. Men med lite uppbyggning ger det ett ganska bra resultat. Perfekt att kunna ha vid en lättare sminkning. Klumpar sig inte. Den riktigt dramatiska effekten tycker jag inte att den ger jämfört med den jag brukar använda (Dolce & Gabbana Everfull Hi-Definition Mascara 36H Defined Volume & Length).
💗 Slutsats
+
Lättapplicerad
Lagom blöt
Lättanvänd
Kammar fransarna
Smular inte
Långvarigt resultat
Lätt att bygga upp fransarna med
Lätt att tvätta bort
Vårdande ricinolja.
Priset
-
Jag hade gärna sett att den gav mer volym men annars finns inget minus om denna egentligen.
Jag har ju egentligen redan hittat ”min” mascara men denna kan jag absolut tänka mig att köpa igen. Den har dessutom ett bra pris. Den får 5/5 från mig. Prisvärd och bra mascara! 💎💎💎💎💎
Vänster bild är ett öga med mascara och ett med (vilket inte går att missa 🫨) Höger bild är på eftermiddagen efter både träning och jobb.
Och så en på hur förpackningen och borsten ser ut. 🩷🤗🌞