/ Här kommer min recension av Too Faced - Lip Injection
Cassandra
Beauty Pro
03/09/26-06:27
Här kommer min recension av Too Faced - Lip Injection Maximum Dose. Den skrivs vid två olika tillfällen. Första delen är det absoluta första intrycket. Den andra delen är efter en vecka då produkten marknadsför fylligare och slätare läppar vid användandet över tid. "First impression" Om vi börjar med konsistensen så är det en tunn läppglans konsistens. Vid första appliceringen så kommer det upp mindre produkt än vad jag är van. Doftar sött, lite godis-aktigt. Doften är dock inte kvar en längre stund efter appliceringen. Inledningsvis känns det ingenting på läpparna, det tar någon minut innan det börjar sticka. Sticker i ca 10 minuter, ganska rejält, men avtar som sagt helt sen. Färgen är skimrande ljusrosa, vilket jag upplever som en ganska mjuk och diskret färg. Tycker inte den känns klibbig, snarare som om jag har läppcerat på läpparna. Vilket jag blev positivt överraskad över. Slipper jag ha hår som fastnar konstant vid läpparna när det blåser ute! Efter ca 1 timme upplever jag att produkten nästan är borta. "Efter en vecka - impression" Jag tycker absolut att mina läppar är mer återfuktade efter att ha använt produkten varje dag. Däremot tycker jag inte de är mer ”plumpade”. De upplevs mer plumpade utifrån glosset men ser inte att det har påverkat läpparna något på det sättet som utlovas. Sammanfattningsvis en väldigt fin produkt. Likt andra på marknaden (har en från La Mer) med uttalat syfte. Gör ingen wow effekt men ändå något visuellt, dock tillfällig visuell, effekt.  På bild 3 syns det tydligt att det ger bäst visuellt resultat efter 10-20 min. (Kan behöva ta upp hela bilden för att se samtliga 4 bilder) Bilderna är: 1 - innan första applicering 2 - någon minut efter första applicering 3 - ca 10-20 minuter efter applicering 4 - efter 5 min applicering efter ha använt det dagligen (1-2 tillfällen om dagen) i en vecka
Lip Injection Maximum Dose Maximum Dose
Too Faced
Lip Injection Maximum Dose Maximum Dose
Fortsätt utforska gemenskapen!