Här kommer en recension av Too Faced's Born this way multiuse sculpting concealer i nyans Vanilla efter att ha provat den vid 3 tillfällen.
Namnet multiuse passar denna concealer perfekt. Det är verkligen en produkt som har flera användningsområden på grund av sin finish och täckande förmåga. Med denna concealer behöver du inte vara rädd för att den där envisa finnen ska ploppa fram under basen eller att din bas ska börja separera under ögonen.
Concealern kommer i en rejäl och tung flaska vilket får produkten att kännas lyxig och väl värd sitt pris då du får mycket innehåll för pengarna. Det enda jag skulle önska är att den kom med pump istället för borste på insidan då jag kan tänka mig att mycket av produkten kan gå förlorad om den blir svår att få ut.
Hur är finishen då, jo jag upplevde den som väldigt täckande, matt och hållbar. Den torkar in lite snabbare än mina andra concealers vilket innebar att jag fick dutta lite snabbare med min beautyblender för att jobba in produkten. Den lägger sig dock väldigt fint och stannar på sin plats under hela dagen. Jag skojar inte när jag säger att jag inte behövde bättra på min makeup under ögonen en endaste gång. Den framhävde inte heller mina fina linjer vilket är ett plus.
Nu kommer vi dock till det lilla (eller kanske stora) minuset för mig personligen och det är nyansen. Vanilla som jag fick testa var en väldigt gul nyans. Så gul att jag fick lite simpsonvibes. På en av bilderna ser ni nyansen vanilla längst upp och nyansen jag vanligtvis använder i min Nars concealer (creme brulé) som går mycket mot rosa. Jag upplever att gula nyanser framhäver mörka ringar under ögonen och nästan gör mig lite grå vilket var tråkigt då jag älskade allt annat med denna produkt.
Priset är helt rimligt när det kommer till hur mycket man får och jag skulle absolut köpa denna igen för egna pengar, men då i en annan nyans som går mer mot rosa.
Tack Kicks för att jag fick testa denna produkt 🌸