/ Har haft nöjet att testa Amika Superfruit Star Lightweight
Anna
Beauty Pro
05/03/26-19:14(redigerad den 06/03/26-00:15)
Har haft nöjet att testa Amika Superfruit Star Lightweight hair styling oil och här är min recension 🧡💓! Jag har haft många olika hår oljor och endast använt en annan produkt från märket Amika tidigare. Amika betyder vän. Amika vill vara en vän till alla typer av hårtyper skriver de själva, så de vill alltså vara ett företag som vill sälja produkter som ska passa alla hårtyper alltså ha ett brett utbud. Amika är ett Amerikanskt hårvårdsmärke. Mitt hår är riktigt långt och ganska tjockt och består av mestadels tunna fina hår och mitt hår mitt hår är kemiskt behandlat. Jag har blekta slingor ( och just nu med låång utväxt😁). Så alltså är mitt hår gammalt eftersom det är långt och skört av kemisk behandling och behöver därför alltid stöttas med bra hårvård som t ex hårolja för att inte håret ska torka ut och gå sönder. Eftersom det varit riktigt kallt så har luften varit väldigt torr inomhus och försökt dra ur all fukt ur mitt hår, så håroljan har flödat över mitt hår så barret inte skulle förvandlas till en risbuske. När jag tog ut kartongen ut det vadderade kuvertet så slogs jag av hur tung den var och när jag öppnade paketet så såg jag att flaskan är av halvfrostat glas.Den är jättefin med starka läckra färger, cerise och orange, och fungerar bra. Den är lätt att pumpa oljan ur som faktiskt var tjockare än jag förväntade mig, eftersom den är rubricerad som lätt-olja! Den är inte tunn som håroljan från Svenska Björk. Den är lättare än Healing Oil från Lanza och mest lik konsistensen som oljan Elixir Ultimate L'Huile Hair Oil från Kerastase. Den här håroljan doftar enastående, det är en OTROLIGT god doft, jag älskar den! Den är som som en parfym jag inte får nog av och vill dofta på hela tiden när jag precis upptäckt den. Det finns andra håroljor med doft jag tycker jättemycket om men jag är just nu nykär i den här doften💓 Hade svårt att sätta fingret på vad det var i doften, vad var det den doftade?! Den doftade inte alls fruktigt på ett sådant sätt sätt jag förväntade mig. Men tydligen så innehåller parfymen i oljan just frukt som både grapefrukt och persika och även vanilj och sandelträ! Den är verkligen överraskande god. Jag kan använda mycket av den här olja i håret och behöver mycket för det är vid användning det märks att den är lätt som namnet säger. Använder upp till dryga sex pump när håret är nytvättat och på kvällen innan jag ska sova.Men när jag har fått mycket tovor i håret vid sidorna när öronen och haft på olja i håret där när tovorna var utredda, och även vid applicering precis på min utväxt när hårbotten så fick håret en otvättad look och det är ju helt i sin ordning att det blir så av en hårolja. Produkttexterna på olika hemsidor om håroljan ser lite olika ut, har med lite olika faktan från tester och beskrivningar om effekterna och innehållet. Men det är veganskt innehåll som ska vara hyggligt mot naturen. Det som lovas vid användning av oljan är starkare, glansigare, frissfritt och mjukt hår och värmeskydd. Håroljan ska skydda håret överlag mot alla dagliga påfrestningar av luftföroreningar och annat. Slätt blir håret av icke-cykliska silikoner. Jag tycker att den hår hårolja känns trevlig och bra att ha på fingrarna och dra över håret, så är det inte alltid med håroljor, det finns populära håroljor som jag tycker känns lite konstiga och är lite obehagliga att använda. Så skönt att den hör oljan är behaglig att använda. Jag tycker den här oljan är bra överlag men saknar lite extra drag i effekten som hårolja med liknande tjocklek levererar. Jag tycker om den och kan absolut köpa den igen för bra resultat och underbar doft. Det går åt mycket för att få effekt av den så för mig när den en fyra av fem i betyg. Rekommenderar den till alla tunt hår och jättemycket och inte dem som har väldigt mycket hår då och inte jätteångt hår. Och jag rekommenderar ALLA att dofta på den💓🧡
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
amika:
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!