Har fått testa FOUR REASONS HEAT SHIELD. En värmeskyddsspray som håller vad den lovar och lite till ⭐⭐⭐⭐
Innehållet: Extra plus för att den är vegansk, skyddar mot fukt, UV samt vårdar en del och ger stadga. Otroligt bra under sommaren och för att inte lite fukt ute plötsligt gör att håret får egen vilja och förstör stylingen genom att frizza/krusa till det på fel ställen.
Flaska och användning: Gillar verkligen den lätta duscheffekten som sprayen har vilket fördelar produkten jämnt. Kommer exakt den mängd jag tycker är lagom och lägger sig ganska lätt som en slöja över håret.
Doft: Verkligen jättefin doft. Fräsch och ren som nytvättat hår med en hint av blommor.
Mina förutsättningar: Jag har använt den en gång om dagen i snitt under ett bra tag nu och den är väldigt enkel att applicera. Bara att spraya jämnt i torrt hår och sedan styla det - med eller utan värme. Mitt hår är långt och tjockt med självfall och ljusa slingor. Ett typiskt nordiskt hår för övrigt; dvs mjukt med många tunna, fina hårstrån. Är 48 år och mitt hår har blivit aningen tunnare de senaste åren. Värmestylar inte håret regelbundet.
Testning: Har provat produkten både med och utan värmestyling. Trodde att jag gillade krämer som skydd bättre men nu har jag nog ändrat mig. Har ofta så mycket andra produkter i att det kändes mindre tungt med Four Seasons spray. Vid värmestyling har jag sprayat över hela håret när det är torrt eller nästan torrt. Håret blir enklare och mindre frizzigt vid värmestyling. Känns lätt att få det som jag vill, man behöver inte börja om och skölja ur håret om det gått åt skogen. Efteråt har jag sprayat ytterligare lite till över över för att få en fin finish med glans och lite stadga.
När jag inte värmestylat har jag sprayat på samma sätt och sedan fixat håret. Ibland har jag rullar på vissa ställen i håret och det känns klart skonsammare att använda självhäftande sådana med den här sprayen. Inget slitande eller rullar som fastnar. Efter styling har jag sprayat lite lätt igen.
Övrigt: Mycket prisvärd produkt! Bra antistatisk effekt och vill man bara ha lite stadga kan denna räcka. Jag tycker att det är en väldigt bra värmeskydds- och finishspray då hårstråna hålls på plats, håret blir mjukt, känns återfuktat och ser friskare ut. Vill dock varna för att inte ta alltför mycket direkt. Känn hur mycket ditt hår behöver. Har du platt och tunt hår - ta mindre. Direkt efter att man applicerar den känns den lite hård några sekunder men det ger sig. Köper kanske igen eller någon liknande möjligen. Trots att den har vårdande egenskaper vill jag nog ha det lilla extra för håret.
Original Heat Shield 200 ml