/ Har fått nöjet och turen att recensera parfymen Good Girl
Anna
Beauty Pro
09/10/25-01:30(redigerad den 09/10/25-05:23)
Har fått nöjet och turen att recensera parfymen Good Girl från Carolina Herrera. Wow vilken förpackning!! Till att börja med så är kartongen med glättig yta i svart, vitt och guld exklusiv och snygg. Sen är den här skon mycket snyggare i verkligheten än jag förväntade mig! Glammig, rolig och den sticker ju ut och tillför pafymen defenitivt något ovanligt och extra! Har haft Sveriges främsta vetande om popkonstnären Andy Warhol som lärare ( Dennis Dahlqvist) och det var den det roligaste jag haft i skolbänken. Jag var barn på 80-talet och är alltså uppväxt med telefoner i form av röda pumps och läppar. Så självklart tycker jag om den här typen av förpackning! Doften är från en början fräsch och går snabbt över till en mörkare, varmare och lite sötare doft. Jaa, jag vill bada i den här underbara doften från första början! Det här är en doft som jag vill vara i och känner mig hemma i från första kvarten och så är det. Den är min. Och då kan vi räkna bort den fantastiska förpackningen, för doften själv är otroligt god och perfekt för mig. Den forsätter vara något fräsch, söt och djup under hela dagen och övergår sen till att stanna i sina basnoter mest som är tonkabönor och choklad med en gnutta kvar av toppnoten mandel och hjärtnoterna turberose och Jasmine. För mig är det här en doft för både dag och kväll. Den presenteras mest som en doft för kvällen men den är inte så tung och mer kvinnlig, fin och vacker så passar för mig dagtid men då kan jag ju inte bada i den som jag gärna skulle utan nöjer mig med max två små duschar. Min T älskar att sitta på bänken vid den blommande jasminen och äta chokladglass på sommaren, det är två favoritsaker i ett för honom, Choklad och Jasminedoft! Så har såklart fått många sniff i nacken av honom och även beröm för hur jag doftat när jag testat parfymen. Klart jag är glad för det! Det finns ett minus och det är namnet Good Girl. Hur kunde detta namn bli valt tänker jag. Hur gick det till, vem vill ha en stilett klack, en underbar doft och säga att man bär doften med namnet "Good Girl". Vad är en Good Girl för er? Tycker namnet är konstigt som ni förstår. Varför heter den inte istället Classy eller Stylish eller bara Posh, det hade passat bättre tycker jag. Tur att jag kan klicka hem den utan att behöva uttala namnet till någon i butik. För det kommer att behöva göras, detta är en ny favoritdoft för mig! Den får starka fem av fem i betyg 👠👠👠👠👠
Good Girl EdP 100 ml
Carolina Herrera
Good Girl EdP 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!