Har fått möjligheten att testa Too Faced & såg verkligen fram emot att få testa en av deras produkter! Och jag är så tacksam för chansen till att testa 🫶🏻
Denna gången föll lotten på Born This Way Super Coverage Concealer! Första intrycket att förpackningen är ”girly” den är väldigt söt i rosa och själva flaskan skruva upp och man applicerar med en applikator.
Och detta är verkligen en multiprodukt; för du kan både fräscha upp/dölja under ögonen och dölja hyperpigmenteringar; dölja fläckar, markera konturer & accentuera.
Men det är inte alltid lätt att jämföra en liten bild på en produktfärg mot ens egen hudton! Och det är inte alltid lätt att se om den är, varm, kall eller neutral? Och denna gången gick det väl sådär; då denna får en orangeaktig ton på min hud! Dock blir det lite bättre när man jobbat in den (fotona är på nyansen innan jag jobbat in den & efter) 🧡
Och det har inte stoppat mig ifrån att testa den! För detta är verkligen en riktigt bra produkt. Nu brukar jag vanligtvis sminka mig med en lättar bas & vilja att mina fräknar syns. Men vill man dölja något, så gör denna verkligen jobbet! Den suddar ut precis allt man inte vill framhäva. Den är lätt att applicera och tona ut. Trots att texturen är lite tjockare går den enkelt att blanda ut med både fingrar & pensel. Jag upplever den lite torrare i konsistensen trots att den känns krämig. Så man får vara försiktig så man inte tar för mycket produkt; lite räcker länge!
Så detta är definitivt en produkt för dig som både vill täcka & framhäva!
Och jag kan definitivt tänka mig att köpa denna framöver; men kommer att testa nyansen i butik! Så jag får en ljusare & kallare nyans.
Men i mina ögon en toppenprodukt som lever upp till det den sägs göra!
Så den får 5/5 ⭐️
Too Faced
Born This Way Super Coverage Concealer Travel Size Cloud