/ Har fått möjligheten att testa Amikas Superfruit Star
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
05/03/26-11:19(redigerad den 05/03/26-12:08)
Har fått möjligheten att testa Amikas Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil och det tackar jag för 🫶🏻 Haft Amikas produkter flera gånger i mina kundkorgar men aldrig blivit köp! Så detta var verkligen ett toppentest för mig! Och jag har testat den i en veckas tid nu. Jag som testar har ett typiskt skandinaviskt hår! Tunna & fina hårstrån. Men även behandlat. Har scalp psoriasis och använder regelbundet kortison i hårbotten, vilket tär på håret. Och jag måste tvätta det varje dag. Så jag behöver verkligen bra produkter & betalar gärna för de! Det är en lättviktig olja som ska passa fint till tjockt hår. Och den ska minska antalet avbrutna hårstrån, släta ut frizz, ger en glansig lyster samt ska skydda mot värme. Den innehåller havtorn som ger näring och återställer lipider i håret för att öka glans, hanterbarhet, mjukhet och styrka. Och den är vegansk samt fri från sulfater, parabener och mineraloljor. Och den är vegansk 🌱 Flaskan är färgglad med mönster vilket är Amikas signum. Men eftersom jag gillar det klassiska är det kanske inte en förpackning i min smak! Men ett stort plus för en enkel pump där produkten lätt kommer ut. Och själva oljan är en fullpott ⭐️ Och jag blev glatt överraskad! Oljan känns lite tjockare men samtidigt känns den väldigt lätt. Den doftar supergott, men doften lägger sig ganska snabbt. Den är lätt att applicera och varken tynger ner eller gör att håret känns fettigt. Har använt den både i handdukstorkat hår samt i torrt. Jag upplever att när jag har den i handdukstorkat hår verkar den mjukgörande och tar bort mitt småfriss. Och i torrt hår ger den en väldigt fin lyster och gör håret lätt att reda ut 🤩 Och den tynger inte ner håret vilket är viktigt då jag har en tunnare & finare hårstruktur. Detta är definitivt en hårolja jag kommer att lägga till i min hårrutin & komplettera med de från Kérastase. Och jag kommer även testa fler produkter från Amika. Så löp & köp. Jag kan varmt rekommendera denna 🧡💜
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
amika:
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!