Har fått förmånen att testa Peter Thomas Roth Firmx Collagen Serum i 30 ml. Har länge varit nyfiken på detta märke men aldrig testat! Och jag är inte besviken. Det är ett anti aging serum med sju typer av kollagen och kollagenstimulerande ingredienser som bidrar till att ge en hud som upplevs fastare och smidigare. Och när man fyllt 52 år, så inser man att det är kollagen men måste fylla på med! Den har tre typer av kollagen som jobbar på olika sätt. Och efter ca 3 veckors användning så känns min hud betydligt mer återfuktad ön tidigare. Har varit väldigt torr efter denna sommaren, men detta serum har hjälpt mig avsevärt! Jag tycker att huden känns lite mer ”plumpad” och fylligare än tidigare och där huden tidigare känns slapp, speciellt vid överläppen tycker jag mig se aningen mindre rynkor & fina linjer. Och lite fastare hud (se bild) . Flaskan är liten och behändig. Och jag älskar att den har en pumpfunktion. Dock tycker jag att plastkorken gärna suger sig kvar. Man behöver väldigt lite produkt & det känns som om denna kommer att vara ett bra tag trots att jag använder den både morgon -och kväll. Det har en lite tjockare konsistens men absorberas av huden direkt. Och ger en fint glow samt förbereder huden på ett bra sätt för smink. Detta serum har gjort mig nyfiken på andra produkter i serien. Och jag kommer nog att testa fler. Samt köpa denna igen! Den kostar än del, men är dryg & gör sitt jobb. Så den får 5 av 5 stjärnor av mig ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Peter Thomas Roth
Firmx Collagen Serum 30 ml