Har fått äran att testa ansiktskrämen Ceramide hyaluronic acid + Peptides Water cream från Elizabeth Arden.
Det står att detta är en kräm för alla hudtyper och kan användas både dag och natt, men jag upplever att den inte ger min hud, som behöver mycket fukt, allt det den önskar. Speciellt till natten behöver jag en fetare kräm. Dagtid funkar den helt okej, men skulle främst rekommendera den för fet/blandhy. Blir inte det minsta glansig, så perfekt om man gillar matt look ✨
Plus i kanten för den praktiska pumpflaskan som gör det lätt att få ut rätt mängd, samt gör den mer hygienisk. Dock hade jag svårt att öppna locket som jag upplevde satt hårt, så nu stänger jag den inte ordentligt utan lägger det bara på som skydd.
Kommer jag att köpa denna produkt igen när den tar slut? Nej, priset är alldeles för högt i förhållande till vad den ger just min hud.
Är ändå tacksam att jag fått testa denna, då jag har positiva erfarenheter av Elizabeth Arden sedan tidigare. Stort plus till Kicks att de även skickade med prov på serumet som hör till.
Elizabeth Arden
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml