Haft turen att få testa Kérastase Gloss Absolu Glaze Drops Hair Oil 😊
Jag har långt, tjockt hår med självfall som lätt blir torrt i längderna, trassligt eller frissigt. Jag har testat många håroljor genom åren men upplevt att de tyngt ner mitt hår, tagit bort mina naturliga vågor eller bara fått det att se fett ut istället. Men denna var en riktigt positiv överraskning!
Oljan känns verkligen fjäderlätt i håret och gör det silkeslent, mjukt och glansigt. Istället för att få mina vågor att försvinna så blir de snarare mer framträdande. I vanliga fall när jag drar fingrarna genom håret brukar det ha trasslat ihop sig någonstans, men den här oljan håller det trasselfritt. Friss och torrhet trollas bort och bara ett fåtal droppar behövs. 💖
Jag älskar oljans doft som är helt otrolig. Svårt att beskriva vad den doftar, men lyxigt! Som efter ett frisörbesök. Tycker också att flaskan är riktigt snygg! Den ser ut som en liten parfymflaska. Har den mer än gärna framme. Pipetten upplever jag är lätt att dosera med och få så mycket olja som man vill ha.
Priset är absolut i högre kategorin, men då man behöver så pass lite produkt skulle jag också tro att en flaska räcker väldigt länge. Har man ekonomin och gillar att investera i sitt hår rekommenderar jag verkligen den här. Jag kommer köpa fortsätta köpa denna efter att min flaska är slut. 🌟
Gloss Absolu Glaze Drops Hair Oil 45 ml