Godkväll! Passar på att skriva min recension av Anti-Pigment Spot Corrector som jag fått äran att vara beauty tester för.
Jag har små pigmentfläckar i pannan. Kom i somras, givetvis är det solen som orsakat det, men jag var och är alltid så noggrann med solskydd ❤️ Kanske även har med åldern att göra haha!
Är mer försiktig sedan ca 5 år tillbaka med just exponering i solljus. Vi ska inte tala om hur jag var som tonåring då jag pressade varje minut som fanns i solljus samt solarium 🫣
Har därför sjukt mycket pigmentfläckar på ryggen. Keratosis pilaris + som rivs sönder pga obehag av att ha det där + solljus = hemsk hud på ryggen..
Hur som! Spot corrector! Jag har testat den nu i två veckor, applicerat morgon och kväll. Jag måste ändå säga att jag är nöjd över resultatet som skett efter blott två veckor. Det är liksom ingen tid för hudvård 🙈 Inte jätte stor skillnad, men jag upplever något mindre utmärkande. Ska bli spännande och se om resultatet blir bättre om ytterligare några veckor.
Beskrivningen på Kicks hemsida är ”Denna punktbehandling är en precisionslösning för specifika områden som minskar alla typer av mörka fläckar* i ansiktet. Produkten innehåller den patenterade ingrediensen Thiamidol®, som ger en jämnare hudton från dag ett, med första synliga resultat inom två veckor.”
Och med tanke på priset så är detta en produkt jag absolut kommer köpa igen! Jag ser en liten effekt efter två veckor, den är prisvärd, enkel att applicera. Färglös men det går ändå se vart jag applicerat. Torkar snabbt och upplever ingen påverkan på smink om dagen. Den är precis som beskrivet! Varken mer eller mindre! ✨
Bild utan handduk: 11 november
Bild med handduk: 25 november