/ Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo Har som Beauty
Nikki
Beauty Pro
09/11/25-10:30

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo

Har som Beauty Tester fått testa detta väldoftande shampoo från Kérastase. 🌸 Tack!

Mitt hår: Ganska långt, medeltjockt och 100% obehandlat.

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo beskrivs som ett hydra-illuminerande shampoo för långt hår som har tendens att bli frissigt. Det ska göra håret mjukt och glänsande. Det innehåller bl a hyaluronsyra, glykolsyra och vildrosolja och utlovar:

"- Varaktig känsla av rent hår

• Anti-friss i 4 DAGAR*
  • Glansigt hår i 4 DAGAR*"

Första intrycket: Fin lyxig förpackning med stor skruvkork. Doftar gott, samma doft som övriga produkter i serien, fräscht citrus och blommigt. 🍋🌸

Användning: Jag har testat detta shampoo med ett annat billigare balsam men jag har också kunnat testa det med balsamet i samma serie som jag av en slump hade några varuprover på hemma.

Formula: Gelformula som inte är så rikt löddrande. Normaldrygt.

Resultat: Här kommer mitt problem. Resultat är som efter vilket shampoo som helst och jag brukar inte köpa shampoo för 400 kr för 250 ml. Mitt hår doftar jättegott men jag kan helt ärligt inte säga att jag upplever att mitt hår blev vare sig extra mjukt, frissfritt eller glänsande.

Kanske dock förståeligt när man läser varumärkets egna finstilta information tillhörande den lilla *

"Instrumental test after application of Bain + Fondant + Spray + Oil".

Då pratar vi om en hårvårdsrutin som till ordinarie pris landar på drygt 2000 kr!

Har redan deras Glaze Milk Leave-in Spray och håroljan Glaze Drops (älskar båda två) och när jag använder hela rutinen så blir mitt hår visst både väldigt mjukt och glänsande men det blir det av vilken som av de båda sista produkterna ändå.

Prisvärdhet shampoo separat: Inte alls (för mitt hår)

Tack för möjligheten att testa detta shampoo och hoppas att min ärliga recension uppskattas!

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
KÉRASTASE
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!