Fin färg och naturligt resultat!
Har genom Kicks Beauty testat Too Faced Chocolate Soleil Melting Bronzing & Sculpting Stick i färgen "Chocolate Mousse". Har tagit mig tid att prova det då jag först tyckte det såg lite mörkt ut. När jag väl fått in rutinen så var det inte alls så mörkt som jag först tänkte. Färgen är jättefin och ser perfekt ut på mig som är väldigt ljus. Verkligen "solkysst" som annars påstås om alla liknande produkter. Jag använder rouge och contouring vanligtvis, inte alltid foundation. Sticket har underlättat contouring och sculptingproceduren då det jag vanligtvis använt är i puderform. Då har jag behövt olika penslar för att dutta på vissa ställen. Jag gillade konsistensen som är krämig och lättapplicerad. Blir inte alls tjockt, trögt eller svårt att tona ut. Just att det blir riktigt tonat är viktigt för mig, jag vill inte att det ska se sminkat ut på fel sätt så det syns tydliga kontraster (det vill nog ingen...). Pyttelite lyster hade emellertid varit fint.
Har haft liknande stick tidigare (från bl a Bobbi Brown, YSL) men de har inte alls varit lika bra då det här känns tunnare och mer skirt. Jag har använt det som sista steg i den make up jag gör, alltså bland det sista jag applicerat. Upptäckte att det är fint att dutta lite med sticket i ansiktet innan foundation men efter primer och sedan göra en lätt sculpting/contouring. Doften är riktigt fin. Minus är väl att priset är relativt högt med tanke på hur lite man behöver använda. Foundation kan jag lägga mkt pengar på då jag vill ha hudvårdande make up. Hade gärna köpt det igen om det fanns i lite mindre format. Tycker absolut att det är värt att köpa om man vill ha ett bra sculpting/bronzingstick. Prova om Du inte redan hittat det perfekta sticket!
Färg: 4,5 (kunde haft lite mer lyster).
Konsistens: 5.
Förpackning: 5 (smidigt och snyggt)Applicering: 5 (*jämnt resultat *lätt att tvätta bort, *kräver lite övning innan det blir riktigt bra *flera användningsområden).
Hygieniskt: 4 (inga fingrar i burkar osv men sticket är lite känsligt för annat, jag drar av lite mot huden innan användning).
Doft: 5 (riktigt god).
Pris: 4 (vore bra med ett lite mindre stick).