Fick möjlighet att testa Dolce & Gabbana - ever icon eye palette i färgen Amber Venus 😍
Men först alltså wow – vilka fantastiska höstfärger! 🍁✨
Paletten bjuder verkligen på en mix av varma och glödande toner som passar perfekt för säsongen. Formulan är lättarbetad och enkel att blanda, vilket gör den väldigt användarvänlig även för oss som inte är några proffs på ögonmakeup. Plus för hållbarheten!
De ljusare glitterkulörerna är otroligt fina – mer glittriga utan så mycket pigment i bakgrunden, vilket jag faktiskt föredrar. Det ger ett fräscht, skimrande resultat utan att kännas för tungt. För mig som gillar naturliga looker och inte vill ha för starka färger är detta en riktigt bra baspalett att utgå ifrån.
Förpackningen känns extremt lyxig, och på baksidan finns till och med rekommendationer för vilka färger som passar till dag- respektive kvällslooker. Det är inget jag personligen behöver, men jag uppskattar verkligen den extra omtanken i designen.
Det enda minuset är priset – det ligger lite i överkant. Men om du vill unna dig något riktigt fint till hösten är den här paletten absolut värd att överväga.
Så får 4 av 5 möjliga stjärnor med tanke på 💰
Dolce & Gabbana
Ever Icon Eye Palette 10H Multi-Finish Day To Night Eyeshadows 03 Chrome Star