Fick möjlighet att testa Davines Oi Soufflé Silkening Bodifying Foam. Helt ärligt trodde jag att detta var en klassisk hårmousse så jag använde den som så i min wavy hair routine och då fick jag inte det resultatet jag hade hoppats på.
Efter jag läste beskrivningen och instruktionerna insåg jag att jag hade använt den fel och att den snarare är ett skum än en mousse. Vilket inte är ett minus då den känns lättare på håret och inte blir crunchy som andra styling produkter. Man ska applicera på fuktigt hår och kamma igenom och sedan styla.
Jag skulle beskriva detta som en hår-primer innan styling som skyddar mot värme, ger glans och volym och som får frisyren att hålla längre och se lyxigare ut. Jag använder alltid varmluftsborste för att styla mitt hår och detta är första gången jag testar en styling produkt innan jag går in med min varmluftsborste och det blir definitivt skillnad i hur min blowout ser ut och håller under dagen! Så detta var absolut en gynnsam addition till min hår rutin och något jag skulle rekommendera till alla som vill få mer volym och glans i sin blowout!
Davines
OI Soufflé Hair Styling Mousse 50 ml