Efter en månad så kan jag äntligen använda min kicks Beauty talks igen. Jag har fått möjligheten att testa BeautyAct Skin Glow Up i färgen Sunkissed Glow och jag hade faktiskt ganska höga förväntningar eftersom jag sett att många verkligen tycker om den här produkten.
Tyvärr fungerade den inte alls särskilt bra på just min hud. Jag har lite problemhy och är ganska känslig för produkter som är väldigt glowiga eller rika i konsistensen. På mig upplevde jag att huden reagerade med mer finnar efter användning.
När det gäller finishen så upplevde jag tyvärr att resultatet blev ganska grått och livlöst på mig, snarare än solkysst och fräscht. Jag testade flera olika sätt att applicera den:
- blandad med min foundation
- under foundation
- även ensam på huden
Men oavsett metod kände jag inte att den riktigt “satte sig”. Den gled runt på huden och kändes aldrig riktigt fixerad, vilket gjorde att basen inte såg jämn eller hållbar ut under dagen. Jag fick inte den där naturliga lystern som jag hoppats på, utan snarare en lite smetig känsla.
Med det sagt vill jag verkligen poängtera att bara för att den inte fungerade på min hud betyder det absolut inte att den inte kan fungera för någon annan. Jag har sett att många uppskattar den och tycker att den ger ett fint glow och en fräsch bas. Det kan mycket väl vara så att den passar bättre för en annan hudtyp eller till någon som inte är lika känslig/aknebenägen som jag.
Tyvärr ingen fullträff för mig personligen men jag vet att den har fått mycket kärlek av andra så är du nyfiken kan det ändå vara värt att testa och se hur den fungerar just på din hud. Alla hudtyper reagerar olika, och det som inte funkar för mig kan vara en favorit för dig.
Betyg 1 av 5 stjärnor ⭐️/ ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
(Kan inte tagga exakta färgen tyvärr)
BeautyAct
Skin Glow Up Flawless Glow