/ Efter att ha testat detta serum under cirka 3 veckor är jag
Irena
Beauty Pro
19/02/26-20:08
Efter att ha testat detta serum under cirka 3 veckor är jag äntligen redo för en recension. Först och främst tack Kicks för att jag har fått möjligheten att testa detta serum. Jag ska som vanligt ge min ärliga recension ⭐️ Cellurar Youth serum beskrivs på hemsidan som ett banbrytande serum framtaget specifikt till mogen hy för att återställa fasthet, lyster och släthet. Det ska aktivera hudens naturliga energi- och reparationsprocesser som avtar med åldern. Baserat på beskrivningen lät detta som en jättebra produkt för mig att testa. Jag är 36 år gammal med en hy som börjat få lite fina linjer och lite mer rynkor på vissa områden. Även om jag inte upplever större problem med fastheten så tycker jag ibland att jag saknar lyster (vilket inte ska förväxlas med min naturligt oljiga hudtyp). Jag har även stora porer på kinder och näsa som jag hoppades att detta serum också kunde motverka lite. Jag har använt serumet enbart i min morgonrutin. Detta eftersom jag använder retinolserum i min kvällsrutin och tänkte att det kunde vara svårt att utvärdera skillnaden om jag blandade den i samma rutin som en annan anti-age produkt. På bilden ser ni hur mycket produkt som är kvar efter cirka 3 veckor. Däremot tror jag att jag i början tog i lite för hårt med pumpen då jag tog 2-3 pump i början, men läste sen på andras recensioner att det räckte med en pump, vilket stämmer eftersom produkten är rinnig och lättarbetad. Jag tycker om serumets konsistens. Det sjunker in snabbt i huden och känns inte kladdigt vilket är jätteviktigt för en oljis som mig. Det jag kan klaga på är doften som var lite unken, typ fiskdoft, men jag kände inte av det när produkten hunnit sjunka in. Levererar produkten vad den lovar? Jag kan säga att det är svårt att säga efter 3 veckor, men under denna tid upplevde jag ingen synlig förändring på mina fina linjer eller hudstruktur i stort. Det är möjligt att det krävs mer än tre veckor för att se resultat, men jag kan inte säga att produkten gav mig någon wow känsla som gjorde att jag ville använda den en längre tid. Här jämför jag med Medik8 Crystal retinal serum som jag mig en synlig effekt efter första användning. Ett annat stort minus för mig personligen är att serumet gjorde nada för mina porer på näsan och kinderna vilket innebär att jag var tvungen att kombinera det med ett annat niacinamideserum eller serum med C-vitamin för att få de resultat jag vill av min hudvård. Det innebär i sig att priset inte lever upp till vad den levererar för mig eftersom jag blir tvungen att kombinera det med ett annat serum vilket blir dyrt i längden. Vill jag ha ett serum med enbart lystergivande eller utslätande effekt tror jag att det finns många billigare alternativ på marknaden. Mitt betyg blir därför 2 av 5. Jag kommer inte att köpa serumet själv, men är tacksam över att ha fått testa.
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Paula's Choice
CellularYouth Longevity Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!