đDonna Karan Cashmere & Palo Santođ
Tack sÄ mycket för att jag blev utvald beauty tester för den hÀr. Jag Àr vÀldigt tacksam!
đ Doftnoter:
Toppnot: Persika
HjÀrtnot: Cashmere Woods, Labdanum
Basnot: Vanilj, Palo Santo, Amber
đ Doftfamilj:
Har sett olika doftfamiljer för denna parfym men jag skulle sÀga orientalisk trÀig.
đ Första intrycket:
Fin, vacker och tung flaska med lyxig kÀnsla. Locket kÀnns som om det har hög kvalité med magnetfunktion.
đ NĂ€r passar den:
Jag skulle sÀga höst/vinter och kvÀllstid. Jag kÀnner dock att den fungerar en varm sommarkvÀll ocksÄ.
đ HĂ„llbarhet pĂ„ huden:
Den Àr vÀldigt koncentrerad och ett par sprut rÀcker lÄngt. Den hÄller utan problem i över Ätta timmar pÄ huden.
đ Vilka doftnoter trĂ€der fram frĂ€mst:
I början kÀnner jag en blandning av persika (inte jÀttetydligt), vanilj och lite trÀ.
đ Hur lĂ€gger sig parfymen med tiden:
Den blir mer och mer trÀig nÀr det gÄtt ett tag. Den blir ocksÄ mindre fruktig och mer vaniljigt varm. Den kÀnns exklusiv.
Min partner tycker inte att den Ă€r sĂ€rskilt kvinnlig. Jag hĂ„ller inte med, den Ă€r kvinnlig och sensuell men kanske fungerar den Ă€ven som unisexparfym. Den sticker ut och Ă€r rĂ€tt âtungâ men pĂ„ ett bra sĂ€tt. Doften omfamnar dig.
Den hÀr Àr verkligen en ny favorit pÄ parfymhyllan. Det blev som jag trodde, dvs. en fulltrÀff!
DKNY
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml