Dolce & Gabbana Ever Icon eye palette i färgen Amber Venus ✨
Det här är en palett som överraskade mig. Jag har många gånger tänkt att designersmink mest är för att tjäna pengar men att kvaliteten inte har varit i fokus. Och därav har jag aldrig köpt något heller för prislappen är ju oftast väldigt hög. Men. Jag får äta upp mina tankar här!
Absolut, det är en dyr produkt. 840 kronor för 6 skuggor är inte något jag skulle göra ett impulsköp på. Men vad får man då för dessa hårt intjänade kronor?
Förpackningen är tung, robust, lite over the top men ändå väldigt vacker. Den är inte så lätt att få in bland andra paletter då den inte är platt och fyrkantig/rektangulär men den är samtidigt inte så stor att den inte går att lägga på annat. Sen är den lite av en statement produkt känns det som, så den är inte tänkt att blanda in bland allt annat. Så absolut godkänt!
Ögonskuggorna då? Det viktigaste. Mjuka, nästan smöriga men samtidigt väldigt pudriga. Pigmentet FINNS! Både med borste och med fingret, utan minsta problem. Viktigt att tänka på, jag använder alltid primer när jag har ögonskugga. Men även utan får man otrolig färg. Det var på den nivån att jag ryggade tillbaka när jag testade den första gången och kände "hur ska jag rädda det här? 😅" Men det behövde aldrig räddas för skuggorna blandas ut så himla fint när man går in med borsten och "gnuggar". Och det bästa, dom mjukades bara upp i kanterna så som man vill medan pigmentet satt kvar! För många gånger kan jag tycka att pigmentet försvinner helt när man börjar jobba för att sugga ut kanter.
Dock är dom som jag skrev pudriga och det visar sig i lite fall out under ögonen medan man arbetar. Så jag rekommenderar att man gör ögonsminket före basen, alternativ vad ner till ögonbrynen och sen tar upp det igen när man är klar.
Hållbarheten är vad man förväntar sig, den klarar en dag för mig men jag har ju som sagt primer också för att det ska vara så. Skulle aldrig få för mig att gå utan då jag har rätt oljiga ögonlock.
Så helhetsbetyget för den här paletten skulle jag säga är 4 av 5!
Lite för pudriga för priset, lite för dyrt över lag för 6 skuggor, en fin förpackning men som är opraktiskt. Men väldigt fina skuggor som är lätta att arbeta med och som passar allt från nybörjare till avancerad nivå.
Om jag vill ha dom andra? Absolut! Kommer jag köpa, mest troligt inte på min studentinkomst, eventuellt senare.
Dolce & Gabbana
Ever Icon Eye Palette 10H Multi-Finish Day To Night Eyeshadows 03 Chrome Star