/ Det var så spännande att få bli utvald att testa Benefit,
Nathalie
Beauty Pro
04/05/26-12:10(redigerad den 04/05/26-12:10)
Det var så spännande att få bli utvald att testa Benefit, tack snälla Kicks för det 😍 Jag fick hem The Porefessional Matte Primer och det kändes nästan som att den var personligt utvald till mig (jag vet att det är slumpmässigt) eftersom att jag är en matte girl! The Porefessional Matte Primer utlovar: - Utsuddade porer (i 12 timmar) - Nermattad hud (hela dagen/i 8 timmar) - Bättre hållbarhet på sminket - Återfuktning Primern är rätt mjuk och len och är väldigt lätt att applicera. Den luktar rätt gott! Kan tycka mig se att mina stora porer på kinderna blir något blurrade direkt efter att jag applicerat den. Resultatet med smink över är dock som utlovat matt men utan att se snustorrt ut. Tycker att effekten på porerna försvinner lite med foundation över, men trots det så kändes det så lovande när jag såg resultatet! Men... Bara 2-3 timmar efteråt har både kinder, haka och panna blivit glansiga på ett sätt jag inte gillar (man kan se det lite på bilden). Min foundation hade delvis brutits ner och hela känslan var att jag skulle vilja pudra om ansiktet. Enligt Benefit ska resultatet bara bli bättre och bättre ju mer man använder så kanske tycker jag mer om den framöver, men jag tror att det uttalandet mer gäller porerna sett till ingredienserna. 22 ml av den här produkten kostar 429 kr. Tycker jag att det är värt det? Tyvärr inte. Om den matta effekten som jag fick i början hade hållit som utlovat så hade jag sagt att den är värd varenda krona! Så mitt betyg till Benefit The Porefessional Matte Primer blir 2/5 stjärnor
The Porefessional Matte Primer 22 ml
Benefit
The Porefessional Matte Primer 22 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!