/ Det här blir mitt snabbast utförda test av en produkt
Nathalie
Beauty Pro
14/11/25-19:20

Det här blir mitt snabbast utförda test av en produkt någonsin, av anledningar som kommer framgå medan...

Den här gången låg en produkt från Ouai (uttalas Way) under luppen. Det framgick inte vilka produkter som skulle testas så jag läste innehållsförteckningar innan jag anmälde mig, bara för att sen inse att man tydligen kunde få hudvård också 😅 Jag fick Body Crème St Barts att testa.

Insåg direkt att den här produkten innehåller linalool och visste därför att jag inte kunde testa den lika utförligt som jag brukar vilja göra, men just en body cream kan man ju ändå bilda sig en rätt bra uppfattning om ändå.

Mitt absolut första intryck av produkten var doften. Om du gillar eller rent av älskar kokosdoft i skönhetsprodukter så är det här ett måste för dig! Kokos är riktigt uttalat i doften och doften sitter i LÄNGE. Vi pratar typ 24 timmar.

Är du däremot doftkänslig, inte gillar kokos eller vill ha doftfria krämer så är den troligtvis inget du kommer gilla. Utöver att jag verkligen inte gillar kokosdoft så luktar den så starkt att det är omöjligt att ha den ihop med en parfym t.ex, kokosen tar över helt.

Som body lotion presterar den helt okej! Är det det mest återfuktande jag satt på min hud? Nej (det är ju ingen body butter). Men det är inte heller den minst återfuktande krämen jag testat. Har du torr hud tvivlar jag på att den är tillräckligt återfuktande den här tiden på året. Den sjunker in snabbt i huden utan att kännas kladdig, det uppskattar jag! Tycker ändå att den uppfyller mina förväntningar på en sån här typ av produkt. Konsistensen är som vilken hudkräm som helst.

Sammanfattningsvis tycker jag att det är en helt okej body lotion om än i en högre prisklass. Jag tycker att den luktar för starkt men är det din grej kan jag verkligen tänka mig att du skulle tycka om den här! Trots min egen åsikt om doften och att jag inte tål den skulle jag ge den 4/5

Body Crème St Barts 212 g
Ouai
Body Crème St Barts 212 g
Fortsätt utforska gemenskapen!