Den här unboxing-upplevelsen fick en liten oväntad twist. Jag trodde först att jag skulle få en helt annan produkt, men när jag öppnade paketet låg där i stället Anastasia Beverly Hills Microstroke Brow Pen. För en sekund hann jag till och med tänka: har de skickat fel till mig? 🙂
Men efter att ha testat den lite insåg jag att den faktiskt passar ganska bra för mig som har relativt små asiatiska ögon.
Det mest utmärkande med brynpennan är att den är otroligt, otroligt tunn. Så tunn att det inte känns som att varje drag avgör allt, utan mer som att man “pluggar i” saknade hårstrån ett i taget. Det gör att brynen inte plötsligt ser tunga eller hårda ut, utan byggs upp gradvis och naturligt.
I början går det lite långsamt att använda den, eftersom den inte riktigt är gjord för snabba bryn (stressade morgnar kan den nästan få en att vilja ge upp livet lite 😂), men när man väl vänjer sig blir den mer som ett precisionsverktyg för små korrigeringar – särskilt i ytterkanterna eller där brynen är glesa.
Det som överraskade mig mest är att den inte tar över ögonmakeupen. För en ansiktsform med inte så stora ögon är det faktiskt ganska viktigt – annars kan brynen lätt bli så dominanta att hela ansiktet känns som att “det är brynen som pratar”.
Helhetskänslan är helt enkelt att det ser ut som att man knappt sminkat sig, men ändå lite bättre än utan.
Sammanfattningsvis: den här pennan är inte till för att “rita ögonbryn”, utan för att låtsas som att du redan har perfekt naturligt fylliga bryn.
Anastasia Beverly Hills
Microstroke Brow Pen Blonde