/ Den här gången har jag som Beauty Tester fått testa Davines
Beauty Tester
Nathalie
Beauty Pro
02/06/25-18:22(redigerad den 02/06/25-18:29)
Den här gången har jag som Beauty Tester fått testa Davines OI Liquid Luster. Jag var glad att det var just den produkten jag fick då jag tror att det är den som passar bäst i min situation. Dock så missade jag att den innehåller något jag är allergisk mot (jag brukar alltid läsa på produkterna innan jag ansöker men missade den här) så jag har testat den efter bästa förmåga och bedömt den utan min allergi i åtanke. 🌸 Mitt hår 🌸 Jag har tjockt, axellångt, rätt välmående färgat hår (färgar hos frisör). Jag har lockigt underhår vilket också gjort att just den delen av håret är torrare än resten. Vad jag ovan menade med "min situation" är att jag bara tvättar håret med hjälp av hemtjänst vilket ställer lite krav på produkterna jag använder, de behöver vara relativt enkla att använda och ge ett så effektivt resultat som möjligt med tanke på att min tid är begränsad. 🌸 Vad produkten används för 🌸 OI Liquid Luster är en lättanvänd hårolja (?) som ska ge glans och göra håret mjukare. Den innehåller b.la: Roucouolja - ska göra håret glansigt Alphahydroxisyra - stänger fjällskikt och ger glans Kardonextrakt - gör håret mer följsamt och ger glans 🌸 Hur jag har använt produkten 🌸 Jag har gjort enligt anvisningarna, dvs använt den efter schamponering innan balsamet. Jag har delat upp håret i sektioner och använt den rekommenderade mängden produkt för min hårlängd. Har bara applicerat i längderna och topparna och undvikit hårbotten, sen har jag sköljt håret och använt balsam efter. Efter duschen har jag använt mitt vanliga värmeskydd och håret har fönats torrt. Jag har använt den varje hårtvätt i 3 veckor. 🌸 Hur håret känns efter användning 🌸 Jag tycker absolut att håret känns mjukare efter användning! Det är lite lättare att reda ut än vanligt. Tycker dock inte att det har fått någon mer lyster än vanligt? 🌸 Produktens doft och konsistens 🌸 Jag ska vara ärlig med att doften, för mig, är fruktansvärd. Jag kan inte ens säga VAD den doftar, det är varken blommigt eller fruktigt och jag tycker inte att doften på något sätt alls för tankarna till salongsprodukter. Möjligtvis att den luktar lite tall, men inte på ett positivt sätt? Min förhoppning var att doften skulle försvinna när produkten sköljdes ur eller när håret torkat men det gör den inte. Konsistensen däremot! Jag tycker att den är helt optimal för hur produkten ska användas. Den är flytande så den är lätt att fördela i håret och den känns också lätt att skölja ur. Håret får ingen oljig känsla alls. Där har Davines tänkt till och verkligen lyckats. 🌸 Annat att ha i åtanke 🌸 En flaska är rätt dyr (489 kr) men eftersom att förpackningen innehåller 300 ml så kommer den räcka rätt länge för någon med axellångt hår. Då ska man nämligen använda 20 ml vilket ger en kostnad på 32,6 kr per användning. Vet dock inte om jag tycker att jag personligen fått tillräckligt bra resultat för att köpa den, speciellt inte om jag väger in doften. Flaskan har gradering på sig med 20 ml-intervall så det är lätt att se om man tagit tillräckligt med produkt. Den har också sån kork som man skruvar på men som inte är en lös del vilket gör det lätt att få ut produkten men man behöver inte tänka på vart man lägger ett litet lock t.ex. Jag tycker att förpackningen är genomtänkt för funktionen men känns ganska billig, den för inte tankarna till lyx. Jag ger Davines OI Liquid Luster 3/5 i betyg. Tack Kicks för att jag fick vara med och testa den!
OI Liquid Luster 300 ml
Davines
OI Liquid Luster 300 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!