Den här gången har jag fått möjlighet att testa detta contour stick från Nilens Jord i färgen 717 Hazel. Nu har jag inte haft det hemma speciellt länge men har använt det dagligen med lite olika underlag, både vad gäller hudvård, foundation, primer och övriga produkter i min rutin och första dagen användes det på bar hud. Detta för att se om det är något som gör att det sitter bättre/sämre.
Resultatet - inga problem alls med något av underlagen jag testat! Så formulan skulle jag säga är väldigt bra och det gör att jag blir väldigt nyfiken på att testa deras rouge som ser ut att vara samma typ av produkt 😊 Produkten sitter kvar där jag lagt den och blir inte fläckig under dagen och fungerade även över lätt pudrad bas. Med andra ord, helt klart godkänd!
Något som däremot inte är godkänt är färgen. Eller ja färgen i sig är inte ett problem så länge produkten som har den inte kallas contour produkt. Den här produkten är alldeles för varm i tonen för att jag ska anse att den är avsedd för contour. Jag har en neutral underton och som ni ser på bild 2 är det inte en kall ton som passar till skuggor. Eventuellt att den kan upplevas tillräckligt kall på någon med en tydlig varm underton.
Men på min ljusa hud fungerar den här superbra som bronzer, gränsfall på för ljus - vilket jag aldrig varit med om tidigare! (Om du har en foundation som matchar Nars light reflecting i mont blanc eller ljusare kan den passa dig 😊)
Jag som har en väldigt torr hud behöver inte sätta den med puder men har ändå föredragit det då jag gillar känslan bättre med en satt bas. Men den är inte alls speciellt klibbig på ytan annars utan torkar ner riktigt bra utan att ge en torr och stram känsla.
Men sen något som VERKLIGEN tilltalar mig är förpackningen! Otroligt stilren, enkel att använda, enkel att förvara, färgen står under. Det enda som inte finns är hela produktnamnet men det är sällan man behöver det rent krasst.
Bortser jag från att produktnamnet och färgen inte stämmer överens är det här en produkt som jag ger 5 av 5, och det är sällan jag gör! Jag kommer absolut att kolla upp om det finns andra färger som är kallare och sen även om det finns någon nyans mörkare som är såhär neutral/varm när de produkter jag har tar slut! 😊