Betyg Redken acidic bonding concentrate:
Jag har fått testa detta leave-in treatment genom KICKS Beauty tester.
Förpackning:
Plasttub, smidig förpackning och lätt att få ut önskad mängd produkt.
Konsistens:
Krämig, lätt att fördela i handflatorna och arbeta in i håret.
Doft:
Inte nödvändigtvis en mild doft men betydligt mildare än de hårprodukter jag är van vid (från märken som Kerastase, Wella, L'anza)
Produkten luktar hur som helst väldigt gott och fräscht!
Min hårtyp:
Tjockt, färgat hår. Skört med torra längder.
En aning lockigt/vågigt.
Dessvärre skörare än vanligtvis på grund av sjukdomsfall (fick brustet magsår och låg på sjukhus vilket tog enorm stryk på håret och har även tappat mycket hår)
Sammanfattning:
En räddare i nöden!
Detta var precis den produkten mitt stackars hår behövde efter en lång sjukdomsvistelse som tog enormt stryk på mitt redan torra hår.
Jag har vanligtvis väldigt frissiga och bångstyriga längder men håret har fått en helt ny glans och är betydligt mer följsamt än tidigare.
Mina fnasiga toppar är inte längre lika synbara och längderna känns dessutom betydligt mjukare och mer återfuktat.
Jag har endast testat produkten i handdukstorkat hår och sedan låtit det självtorka helt då jag vill undvika all form av värme på ett redan skadat hår men jag tror annars att det vore en fantastisk produkt att föna in i håret också och det glädjer mig att den har upp till hela 230 graders skydd!
Värt att veta är dock att ingrediensen Limonene dock kan vara en allergi- eller irritationsframkallande substans, så det är viktigt att vara medveten om eventuella risker.
Helhetsbetyg:
5 av 5 stjärnor
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment