Betyg KÉRASTASE Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil:
Jag har fått testa denna hårolja genom KICKS Beauty tester.
Förpackning:
Yttre förpackning av glas och den utbytbara delen av hårdplast. Pumpdispenser som gör det lätt att få ut önskad mängd produkt. Så jäkla bra med flaska man kan köpa refill till!
Konsistens:
Ganska tunn och rinnig men ändå dryg. En pump räcker gott och väl. Lätt att fördela ut i håret.
Doft:
Doftar sådär klassiskt lyxigt som alla KÉRASTASEs produkter!
Min hårtyp:
Betydligt tunnare än vad det ursprungligen är då jag tappat mycket hår på grund av sjukdom och kraftig viktnedgång.
En aning lockigt/vågigt och färgat.
Sammanfattning:
En av dem bästa håroljorna på marknaden!
Jag vill minnas att jag testade denna hårolja när den kom på marknaden för över 10 år sedan men att den är förbättrad i formulan sedan dess.
Jag älskar att konsistensen inte är så trögflytande som många andra oljor, det gör att den är väldigt lättarbetad.
Resultatet blir ett glansigt hår, riktigt mjuka härliga längder och toppar med betydligt mindre friss.
För mig fungerar den betydligt bättre att applicera i fuktigt, handdukstorkat hår än att ha den i torrt hår. Precis som många andra recenserat på KICKS hemsida så blir den dessvärre lätt flottig i torrt hår.
Jag drar av en stjärna i betyg på grund av det extremt höga priset samt för att oljan jag vanligtvis använder från L'anza håller samma mått som denna men till en bråkdel av priset.
Värt att veta är att oljan dessutom innehåller en hel del allergiframkallande och irriterande ämnen som linalool, limonene, coumarin, alpha-isomethul lonone och benzoyl alcohol.
Helhetsbetyg:
4 av 5 stjärnor
Är det bara jag som inte kam lämna recension på hemsidan? Klickar på "skicka in din recension" men kommer ej vidare 😔
KÉRASTASE
Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil 75 ml