BeautyAct - HydraDepuff Gel Eye Patches đ
Har fÄtt testa dessa eye patches frÄn BeautyAct.
Den enkla förpackningen innehÄller 5 par som Àr styckförpackade. I varje pÄse ligger de dessutom i ett litet plastfodral med skydd emellan sÄ mycket förpackningsmaterial men smidigt om man vill packa med dem sÄklart.
De beskrivs sÄ hÀr: "Uppfriskande ögonmask av hydrogel som piggar upp och Äterfuktar huden kring dina ögon samtidigt som de minskar svullnad".
InnehÄller bl a gurka och lakritsrot.
Passar alla hudtyper.
Jag har som vanligt förvarat dem i kylskÄpet för en extra kylande och uppiggande effekt.
De Àr likformiga sÄ lÀtta att placera, lite tjockare Àn de jag brukar anvÀnda men sitter ÀndÄ pÄ och kvar pÄ plats bra utan att jag behöver ligga ner.
Den ÄterstÄende produkten som man ska klappa in i huden har inte varit möjligt dÄ de varit helt torra efter att jag lÄtit dem verka rekommenderad tid, ca 20 minuter.
Effekten jag upplever Àr dessvÀrre inte sÄ stor. De kÀnns behagligt svala och Äterfuktande pÄ men nÄgon skillnad pÄ morgonens puffighet efter en alldeles för kort natt kunde jag inte direkt se.
Just att de Àr styckförpackade pÄverkar sjÀlvklart priset men 209 kr för 5 par tycker jag Àr alldeles för dyrt dÄ detta blir en kostnad pÄ drygt 40 kr per anvÀndning.
För det priset önskar jag bÄde en lyxigare kÀnsla av produkt och förpackning och framförallt ett mer synbart resultat.
Tack KICKS för förtroendet att bli utvald Beauty Tester! đ