BeautyAct Full Effect Mascara
En veckas intensiv testning av mascaran är gjord och nu är det dags att dela med mig av mina tankar och åsikter kring den 🙌
Jag har kombinerad/oljig hud och mitt vanligaste problem med mascara är att jag får panda-look både ovanpå ögonlocken och under ögonen efter några timmar 🐼
Jag provar mååånga olika mascaror i hopp om att hitta guldkornen på marknaden.
Jag har använt mascaran varje dag med lite olika produkter i övrigt för att se hur det fungerar. Vädret har oxå varit varierande, både snöväder, blåst och -20.
Mascaran innehåller vårdande ricinolja och ska ge fransarna ”volym, längd, lyft och intensiv svärta i upp till 24 timmar”
Förpackningen är stilrent ljusrosa och slät. Borsten är i gummi med många korta piggar.
Sååå vad har jag för RESULTAT undrar ni nu…🥁…🥁…🥁
Det blir ett Nej från mig 🙅♀️
Den håller inte vad den lovar. Den är ganska kladdig i formulan så jag har mascara lite överallt efter applicering. Det är svårt att få någon längd på fransarna och den utlovade volymen ser jag inte skymten av. Böjen efter ögonfransböjaren är som bortblåst redan efter första lagret mascara. När jag har provat 2-3 lager smular den efter en stund och mina ögon blir irriterade av svarta små prickar.
Jag har avtryck under ögonbrynen efter några timmar och pandan ger sig till känna snabbare än blixten 🐼
Det blir inte lika mycket avtryck om jag pudrar ögonlocken under dagen men smulorna är ett faktum hur jag än gör.
Min bästis under den här veckan har varit topz 🫢
Sammanfattningsvis så är produkten billig med sina 149:- men för min del är det bortkastade pengar så jag kommer inte köpa den.
BeautyAct
Full Effect Mascara Intense Black