Beauty tester review!đTack kicks för att jag fick testa Matas solskydd x 3 !
đSun Lotion SPF 30 Fragrance Free
KrĂ€men för ansiktet fungerar fint, det enda jag kan nĂ€mna som Ă€r lite negativt Ă€r att det tar lite tid innan produkten gĂ„tt in i huden. Utöver det ser man glowig och fin ut nĂ€r man anvĂ€nt den. Kanske att den möjligtvis upplevs lite fet om du redan har fet hy, men för mig med torr hy Ă€r den toppen. 5/5 solarđ i betyg av mig.
đSun Lotion SPF 30 Fragrance Free (200ml!)
KroppskrĂ€men Ă€r toppen, sjunker in fint, innehĂ„ller dessutom aloe vera och hyaluronic acid. 5/5 solar đ i betyg av mig.
đSun stick SPF 50 Fragrance Free
Solsticket, fungerar ocksĂ„ bra, speciellt om du vill skydda sĂ€rskilt utsatta omrĂ„den och fylla pĂ„ med solskydd lĂ€tt och smidigt nĂ€r du Ă€r pĂ„ resande fot. Jag tycker sticket fungerar extra bra pĂ„ mina tatueringar och nĂ€srygg/öron. Det enda jag upptĂ€ckte var att om man blir varm, nĂ€stan svettig sĂ„ kan formulan göra att den inte sjunker in i huden utan den kan istĂ€llet klibba mot klĂ€der och sĂ„ vidare. Men jag tycker fortfarande att sticket Ă€r betydligt bĂ€ttre Ă€n flera andra jag testat pĂ„ marknaden, bland annat Beauty of Joseon sticket. Matas solstick fĂ„r 4/5 solar đ i betyg av mig.
Alla dessa Àr miljömÀrkta med svanenmÀrket och dessutom rekommenderade av astma och allergiförbundet, och som om inte det var nog Àr de dessutom schyssta mot plÄnboken!
Matas Striber
Sun stick SPF 50 Fragrance Free 15 g