/ 🍋Beauty tester reveiw av medik8 c-tetra serum🍋 Tack kicks
Obiisan
Beauty Star
12/05/26-08:36
🍋Beauty tester reveiw av medik8 c-tetra serum🍋 Tack kicks för att jag blev utvald att testa detta serum frĂ„n medik8! PrismĂ€ssigt Ă€r detta en lyxig produkt enligt mig, som ligger pĂ„ 675 kr för 30ml. Min hy: 30+, torr, hyperpigmentering, förhĂ„llandevis kĂ€nslig. Form: serumet kommer i en glasflaska med en glaspipett med mĂ„tt pĂ„. Pipetten Ă€r nĂ„got svĂ„r att manövrera, den droppar gĂ€rna av sig sjĂ€lvt speciellt om du har mycket produkt i pipetten. Det vill sĂ€ga; det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ en jĂ€mn mĂ€ngd serum i handen eller direkt applicering i ansiktet. Serumet Ă€r sĂ„pass lĂ€tt i formen att det Ă€r svĂ„rt att kĂ€nna produkten pĂ„ fingrar och i ansiktet, vilket gör det svĂ„rt att jĂ€mt fördela produkten. Dosering: Det stĂ„r att man ska anvĂ€nda ungefĂ€r 6 droppar för att massera ansikte, hals och dekolletage. Jag anvĂ€nde enbart till ansiktet ca 3 droppar. FörhĂ„llandevis dryg produkt, det ser inte ut som att jag anvĂ€nt nĂ„got för att flaskan ser fortfarande full ut efter 9 dagars anvĂ€ndning. Som med alla produkter med aktiva ingredienser sĂ„ fasade jag in produkten en gĂ„ng om dagen i 4 dagar efter att ha utfört rekommenderat pricktest. Sedan anvĂ€nde jag produkten sammanlagt tvĂ„ gĂ„nger om dagen i 5 dagar. Resultat: Jag avbröt anvĂ€ndningen idag dĂ„ min hud uppvisat tydliga tecken pĂ„ irritation i form av knottror i panna och rodnande omrĂ„den pĂ„ kinder och haka som ni ser pĂ„ bilden. Jag upplevde att produkten gjorde min hy torrare Ă€n innan och att jag började ömsa skinn. Kanske Ă€r detta ett steg man ska hĂ€rda ut, men jag upplevde min hy som stram och obekvĂ€m och tog beslutet att sluta med produkten. Det stĂ„r att man ska uppleva ett glow efter anvĂ€ndning av den hĂ€r produkten samt en jĂ€mnare hudton, vilket jag inte upplevt. Helst ska man anvĂ€nda en produkt i ca 7-8 veckor innan man kan avgöra ett definitivt resultat, och under den lilla tid (9 dagar) som jag anvĂ€nde produkten upplevde jag inga tendenser pĂ„ att min hud uppvisat jĂ€mnare hudton eller gett ett glowigt uttryck, utan som sagt bara irritation och knottror. Om irritationen kvarstĂ„r i huden stĂ„r det i instruktionen att man ska uppsöka lĂ€kare. Doft: svag citrus/apelsindoft, behaglig. Helhet: Kanske Ă€r jag fel mĂ„lgrupp för den hĂ€r typen av produkt, men samtidigt var det roligt och en förmĂ„n att testa en produkt som jag varit nyfiken pĂ„ ett tag - om den bland annat kunde hjĂ€lpa mig med hyperpigmentering. Nu vet jag att detta inte var nĂ„got för mig och kanske ger min recension klarhet för nĂ„gon annan!😊 Jag hade velat lĂ€gga till fler bilder, men tyvĂ€rr var detta inte möjligt.
C-Tetra Serum 30 ml
Medik8
C-Tetra Serum 30 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!