đBeauty tester reveiw av medik8 c-tetra serumđ
Tack kicks för att jag blev utvald att testa detta serum frÄn medik8!
PrismÀssigt Àr detta en lyxig produkt enligt mig, som ligger pÄ 675 kr för 30ml.
Min hy: 30+, torr, hyperpigmentering, förhÄllandevis kÀnslig.
Form: serumet kommer i en glasflaska med en glaspipett med mÄtt pÄ. Pipetten Àr nÄgot svÄr att manövrera, den droppar gÀrna av sig sjÀlvt speciellt om du har mycket produkt i pipetten. Det vill sÀga; det Àr svÄrt att fÄ en jÀmn mÀngd serum i handen eller direkt applicering i ansiktet. Serumet Àr sÄpass lÀtt i formen att det Àr svÄrt att kÀnna produkten pÄ fingrar och i ansiktet, vilket gör det svÄrt att jÀmt fördela produkten.
Dosering: Det stÄr att man ska anvÀnda ungefÀr 6 droppar för att massera ansikte, hals och dekolletage. Jag anvÀnde enbart till ansiktet ca 3 droppar. FörhÄllandevis dryg produkt, det ser inte ut som att jag anvÀnt nÄgot för att flaskan ser fortfarande full ut efter 9 dagars anvÀndning. Som med alla produkter med aktiva ingredienser sÄ fasade jag in produkten en gÄng om dagen i 4 dagar efter att ha utfört rekommenderat pricktest. Sedan anvÀnde jag produkten sammanlagt tvÄ gÄnger om dagen i 5 dagar.
Resultat: Jag avbröt anvÀndningen idag dÄ min hud uppvisat tydliga tecken pÄ irritation i form av knottror i panna och rodnande omrÄden pÄ kinder och haka som ni ser pÄ bilden. Jag upplevde att produkten gjorde min hy torrare Àn innan och att jag började ömsa skinn. Kanske Àr detta ett steg man ska hÀrda ut, men jag upplevde min hy som stram och obekvÀm och tog beslutet att sluta med produkten. Det stÄr att man ska uppleva ett glow efter anvÀndning av den hÀr produkten samt en jÀmnare hudton, vilket jag inte upplevt. Helst ska man anvÀnda en produkt i ca 7-8 veckor innan man kan avgöra ett definitivt resultat, och under den lilla tid (9 dagar) som jag anvÀnde produkten upplevde jag inga tendenser pÄ att min hud uppvisat jÀmnare hudton eller gett ett glowigt uttryck, utan som sagt bara irritation och knottror. Om irritationen kvarstÄr i huden stÄr det i instruktionen att man ska uppsöka lÀkare.
Doft: svag citrus/apelsindoft, behaglig.
Helhet: Kanske Ă€r jag fel mĂ„lgrupp för den hĂ€r typen av produkt, men samtidigt var det roligt och en förmĂ„n att testa en produkt som jag varit nyfiken pĂ„ ett tag - om den bland annat kunde hjĂ€lpa mig med hyperpigmentering. Nu vet jag att detta inte var nĂ„got för mig och kanske ger min recension klarhet för nĂ„gon annan!đ
Jag hade velat lÀgga till fler bilder, men tyvÀrr var detta inte möjligt.
Medik8
C-Tetra Serum 30 ml