Abercrombie & Fitch, Authentic Women EdP
Toppnoter: Päron, Mandarin, Röda Vinbär.
Hjärtnoter: Magnoliablom, Muguet-blomma, Nektarin.
Basnoter: Ambrettefrö, Cederträ, Sandelträ.
Det första som slår mig när jag test sprutar parfymen i luften är vad fruktigt den doftar och den är absolut inte tung eller för stark utan känns fräsch och kvinnlig.
Det är en parfym som faller mig i smaken, då jag kan ha svårt för ”tunga” dofter då det kan påverka min andning. Det gör absolut inte denna.
Jag har använt den i tre dagar och även min dotter på 16 år har använt den. Trots vår stora åldersskillnad så är det en parfym som föll oss båda i smaken. Den är verkligen en mix av fruktig och blommig, men man känner även doften av basnoterna och tillsammans blir det en riktigt fräsch och god men diskret doft.
Vi upptäckte dock båda att den håller inte så länge utan efter några timmar har den avtagit rejält. Jag tog 2 sprut av parfymen, medan min dotter tog 3-4 sprut, men ändå upplevde vi båda att doften försvinner snabbt från kroppen. Den sitter dock kvar något i kläderna kände jag när jag tog på mig samma tröja andra dagen.
Förpackningen är enkel, men fin. Etiketten i tyg gör att den ser lite exklusivare ut samt att det är magnet i korken.
Är du lite överkänslig för tyngre parfymer och gillar parfymer som är mer fruktiga/blommiga så är detta en parfym för dig. Jag tyckte verkligen om den och kommer fortsätta använda den och även min dotter kommer fortsätta använda den.
Ett stort minus dock är hållbarheten, och med tanke på parfymens pris, så hade jag förväntat mig en bättre hållbarhet vilket drar ner betyget.
Abercrombie & Fitch
Authentic Women EdP 50 ml