Hem / Beauty Routines / Min rutin för ett glänsande vackert, välmående och tjockt
Louise
Beauty Star
31/08/22-12:25
Min rutin för ett glänsande vackert, välmående och tjockt hår 💆🏻‍♀️🌸 Varje kväll lägger jag serum från The ordinary i hårbotten, sedan ”slugging” - håret dras in i en mjuk strumpa som fästes med en scrunchie, för att skydda håret från slitage under natten. Funkar också med silkesörngott eller silke-bonnet. Ungefär varannan vecka lägger jag en overnight mask från Rituals på kvällen innan jag ska tvätta håret. Jag tvättar vanligtvis håret en gång per vecka. Därefter tvättar jag håret 2 ggr med schampoo från Krérastase, första gången bara med en liten klick, sedan andra gången med ett par droppar eterisk rosmarinolja i schampot, masserar in det med scalp exfoliator & massager. Den veckan jag inte haft overnight mask, använder jag ibland hårmask från Kérastase, låter den sitta i så länge jag har tålamod 😇 Sedan avslutar jag med balsam från Kérastase. Torkar försiktigt håret, lägger i multiverkande skydd från UniqOne, fönar det och sen reder ut försiktigt med borste! Älskar min rutin & den må vara omfattande men när man inte gör den så ofta är det värt tiden 🙏🏻💆🏻‍♀️🌸
Kérastase
Résistance Ciment Anti-Usure 200 ml
Kérastase
Résistance Masque Extensioniste 200 ml
The Ordinary
Multi-Peptide Serum for Hair Density 60 ml
Tangle Teezer
Scalp Hair Brush Onyx Black
UniqOne
Lotus Flower Hair Treatment 150 ml
Kérastase
Résistance Bain Force Architechte Shampoo 500 ml
När gör du den här rutinen?
Kväll