Hem / Beauty Routines / Min morgonrutin är min stund att vakna för dagen! Det är då
Louise
Beauty Star
31/08/22-11:37 (redigerad)
Min morgonrutin är min stund att vakna för dagen! Det är då jag lägger grunden för dagens känsla 🙏🏻🧘🏼‍♀️ Steg 1: en bra rengöring, just nu Dermalogica special cleansing gel. Ansiktet klappas torrt med ren handduk. Steg 2: micellair toner, just nu Niveas med aloe vera. Steg 3: The ordinary serum med hyaluronsyra. (Extra Steg kalla vinterdagar): ACO reneiwing oil. Steg 4: ögonkräm från Filorga, oxygen glow. Steg 5: avslutande dagkräm från Filorga, antingen Oxygen glow eller Time Filler -5XP. Jag skriver just nu, för att jag alltid är öppen för att ändra vissa steg i rutinen med nya produkter. Jag byter inte ofta men vissa produkter är tillfälliga Därefter primer från The Ordinary eller liknande, följt av sminkrutin! Mitt absoluta favorittips jag ärvt är att köpa små handdukar (ex Ikeas babyavdelning) och ta en ny vid varje hudvårdsrutin, morgon och kväll, för att minska bakteriebildningen som annars uppstår i en återanvänd handduk 🌸
Dermalogica
Special Cleansing Gel 500 ml
The Ordinary
Hyaluronic Acid 2% + B5 30 ml
Filorga
Oxygen-Glow Eye Cream 15 ml
Filorga
Oxygen-Glow Cream 50 ml
NIVEA
Naturally Good MicellAIR Water 400 ml
Maybelline
Instant Perfector 4-in-1 Matte Makeup Foundation Light
När gör du den här rutinen?
Morgonen