Hem / Beauty Routines / Hej allihopa! Nu när hösten är här är det ännu viktigare
Ayysha
Beauty Star
18/09/22-19:51
Hej allihopa! Nu när hösten är här är det ännu viktigare att ta hand om vår hud och hår för den delen! Återfukta och slappna av och vad passar inte bättre än en liten "spabehandling" isf 🤩! Det finns mycket olika rutiner och olika produkter att använda sig av men jag kommer ge en snabb rutin för ansiktet och också visa de produkter jag använder! Så det första steget är att rengöra ansiktet från orenheter och sminkrester som kan vara kvar. Jag använder ACOs ansiktstvål tillsammans med en silikon form som masserar ansiktet. På detta sätt försvinner allt det du vill få bort och det känns väldigt skönt! Sedan använder jag mig av en ansiktsscrub från Avant som har väldigt fina korn och samtidigt masserar jag ansiktet lite. Detta är för att exfoliera huden! Sedan kommer ett av de viktigaste stegen! ÅTERFUKTA! Då börjar vi först med en ansiktsolja, den jag använder kommer från Estelle & Thild 😍tillsammans med en ansiktsroller eller en gua sha sten för att ännu en gång boosta ansiktet och huden! Sedan avslutar jag oftast med en fuktgivande sheet mask och den från rituals är GOALS skön att ha på ansiktet och väldigt fuktgivande! Jag har provat andra och tycker oftast de är bra faktiskt! Det går också bra att ha en fuktgivande ansiktsmask! (Som en parantes det går att också avsluta med en nattkräm eller en givande ansiktskräm för att behålla fukten 👀) En riktigt lätt liten spa behandling och välbehövd ibland också! Hoppas ni har det bra där ute och ta hand om er! 🥰✨
BioCalm Comforting Rescue Oil 20 ml
Rituals
The Ritual Of Namasté Hydrating Sheet Mask
KICKS Beauty
Jade Roller & Gua Sha Kit
När gör du den här rutinen?
Någon gång i veckan