Hem / Beauty Routines / Hår med glans och volym! Har äntligen hittat en hårrutin
Olivia
Beauty Brands Ambassador
09/09/22-11:34
Hår med glans och volym! Har äntligen hittat en hårrutin som ger mig volym utan att behöva ge upp känslan av nytvättat hår. Finns inget värre än när håret är strävt och trassligt, något som är svårt att undvika när man samtidigt vill ha volym a la Matilda Djerf. Nu har jag inte lyckats bemästra Djerf Looken men har hittat volymgivande produkter som låter mig behålla den mjuka silkeslena känslan av nytvättat hår! 😍 Börjar med att tvätta håret med Kristin Ess The signature Shampoo och The signature Conditioner. En gång i veckan kör jag deras hårmask också för en extra fuktboost. TIPS: När du har applicerat balsam eller hårmask kan du använda en bredtandad kam för att fördela produkten över hela håret. Jag använder kammen från GHD men vilken som funkar nog lika bra. Efter duschen tar jag i Björn Axén Volume Mousse i rötterna och Kristen Ess Thickening Spray ( OBS, behövs väldigt lite av denna spray, har man för mycket blir det strävt. Jag har kanske tre spray i hela håret. ) Varannan vecka använder jag även ColorWow Dreamcoat för extra glans! Sen fönar jag håret med en rundborste och sätter upp det i hårrullar medans det svalnar. Resultatet är Ihärdig volym med mjuk känsla, överdriver inte när jag säger att håret känns som Ariels hår i Lilla Sjöjungfrun!
Björn Axén
Volume Mousse 200 ml
Carbon Detangling Comb
Dream Coat Supernatural Spray 200 ml
Kristin Ess
Instant Lift Thickening Spray 250 ml
Kristin Ess
The One Signature Shampoo 296 ml
Kristin Ess
Strand Strengthening Reconstructive Moisture Mask 200 ml
Kristin Ess
The One Signature Conditioner 296 ml
Björn Axén
Blowout Long Barrel Hair Brush 53 mm
När gör du den här rutinen?
Varje gång jag tvättar håret