Hem / Beauty Routines / Först gör jag min hudvård som vanligt för att basen ska
louiseclasson03
Beauty Star
20/02/23-11:44
Först gör jag min hudvård som vanligt för att basen ska sitta fint, och att huden ska vara återfuktad. Använder IDUN:s Ultra Light Daily Face Cream som fungerar som en primer, samt en återfuktande dagkräm med SPF 5o i. Därefter använder jag mig utav Lumenes Color Correcting Cream, den gillar jag eftersom att den är lätt att jobba med och lämnar en fin finish. Om jag känner för lite extra glow blandar jag den med några droppar av "Mixologist Glow Foundation Drops" från BeautyAct. Sedan brukar jag använda Maybelline Fit Me Conceler, provat så många olika men kommer alltid tillbaka till denna. Den är prisvärd och gör vad den ska. Mina sista steg i basen, är Setting Powder och jag använder återigen Maybelline där, deras Lasting Fix, som jag tycker funkar utmärkt. Och sist men inte minst använder jag allas favorit Setting Spray från Urban Decay, den är svårslagen. Brukar även använda och kombinera med Hickaps Setting spray då den också funkar bra och är ett lite billigare alternativ till Urban Decay.
Maybelline
FIT ME Concealer 15 Fair
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
Lumene
CC Color Correcting Cream SPF20 Foundation Fair
BeautyAct
Mixologist Glow Foundation Drops Pearl
IDUN Minerals
Solsken SPF50 30 ml
Hickap
Preppy Prime Setting Spray Matte Finish 100 ml
När gör du den här rutinen?
Morgonen