Hem / Beauty Routines / För att preppa mitt ansikte innan jag lägger på min bas är
Lisa
Beauty Star
20/02/23-13:59
För att preppa mitt ansikte innan jag lägger på min bas är det vikigaste för mig fukt. Jag använder mig av La Roche-Posays sensitive kräm och Aco face oil. Det ger mig en bra grund med mycket fukt och glow. Därefter går jag in med Honey dew me up ifrån Nyx och MAC Strobe cream som ger mig ett så fint glow under min foundation. Som är NARS light reflecting foundation i färger Stromboli. Det är den bästa foundation jag någonsin testat, den är lätt på huden ger medium täckning och är perfekt både till vardags och fest. Därefter använder jag Bare Minerals foundation stick i färgen Chestnut, den använder jag som en bronzer. Den blir otroligt fin på huden och den ger ett naturligt resultat. Sedan använder jag NARS liquid blush i färger Orgasm. Som är den bästa blushen, även den är naturlig och ger ett otroligt glow. Därefter använder jag Fit me concealern från Maybelline New York under ögonen för att ljusa upp och under min bronzer för att "städa upp". Sen sätter jag concealern med ett löspuder även de ifrån NARS. Sen sätter jag allt med den BÄSTA setting sprayen ifrån Urban Decay, den gör att hela basen smälter ihop och sitter på plats hela dagen och hela kvällen. Har testat så otroligt många produkter till min bas, men dessa produkter passar så bra tillsammans och är alla de bästa produkterna jag någonsin testat. Rekommenderar därför varenda produkt. Men om det är någon produkt man verkligen ska lägga pengarna på så är det NARS light reflecting foundation, den är såååå bra!!!!
Maybelline
FIT ME Concealer 20 Sand
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
NYX Professional Makeup
Honey Dew Me Up Primer 22 ml
NARS
Liquid Blush Orgasm
bareMinerals
Complexion Rescue Hydrating Foundation Stick SPF25 Chestnut 09
MAC
Strobe Cream Liquid Highlighter Goldlite
NARS
Light Reflecting Foundation Stromboli
NARS
Light Reflecting Setting Powder - Loose Powder Crystal
När gör du den här rutinen?
Gör alltid den här rutinen när jag ska ha smink, antingen till vardags eller till festligare tillfällen, den passar till båda och är den perfekta rutinen för mig med torr hud.