Hem / Beauty Routines / Basprodukter är grunden till våran make! Det är här vi kan
Maja
Beauty Star
22/02/23-17:45
Basprodukter är grunden till våran make! Det är här vi kan skapa en väldigt lätt och glowig look eller kanske en fulltäckande matt look. Jag själv älskar den lätta och glowiga looken, främst då jag har fräknar och vill lyfta fram dem! För att få till en perfekt bas är preppen väldigt viktig. För att lättast hitta i min rutin beskriver jag den nedan: 1. DAGKRÄM- BeautyAct SoftFilter Glow Cream - En ansiktskräm som är väldigt lätt i konsistensen som har en primerliknande effekt. Den innehåller Vitamin-C för extra lyster. 2. PRIMER- Calming Centella Pre Makeup Primer - Om jag vill att min bas ska hålla extra länge går jag in med en primer från Budgie som återfuktar och får verkligen sminket att sitta hela dagen. 3. FOUNDATION- MAC Studio Radiance Face and Body Radiant Sheet Foundation - En underbar foundation som ger en fin och naturlig lyster, som går att bygga upp till mer täckning. 4. CONCEALER- Beautyact Luminous Complexion Conealer - Återfuktande, täckande och sitter där den ska! Vad mer behöver vi i en concealer? 5. KRÄMPRODUKTER- ABH Cream Bronzer - Jag varierar mellan att använda puderbronzer och krämbronzer, men vill jag åt en mer lyster i basen föredrar jag krämprodukt. Denna från ABH är så lätt att jobba med och ger en solkust look. 6. PUDER- BeautyAct Skin Hero Blur Powder - Detta puder har jag köpt om så många gånger, den mattar ner looken utan att få den helt matt, vilket gör att din bas fortfarande har mycket lyster, men att den sitter. 7. HIGHLIGHTER- MAC Extra Dimension Skinfinish - Vill du ha världens finaste highlighter som ger dig komplimanger dagligen? Här har du den! Den strålar verkligen på huden utan att ge det där glittriga intrycket! 8. BLUSH- MAC Glow Play Blush - En blush som ger ett vaket resultat är denna ifrån Mac! Du får ett härligt glow som verkligen sätter touchen på din makeup! 9. SETTINGSPRAY- LH cosmetics On Set- Long- Lasting Setting Spray - Vill du ha en settingspray som får sminket att sitta typ dygnet runt? Du behöver inte leta längre, här har du det!!!
MAC
Extra Dimension Skinfinish Double Gleam
MAC
Glow Play Blush That's Peachy
BeautyAct
Luminous Complexion Concealer 02W Warm
BeautyAct
Skin Hero Blur Powder 02
MAC
Studio Radiance Face And Body Radiant Sheer Foundation C 2
Anastasia
Cream Bronzer Golden Tan
BeautyAct
SoftFilter Glow Cream 50 ml
LH cosmetics
On Set - Long-Lasting Setting Spray
BUDGIE
Calming Centella Pre Makeup Primer 60 ml
När gör du den här rutinen?
Vardags, till fest!