Vill du dölja akne och mörka fläckar? Fortsätt läs ⤵️ 💚 Om din hud har rodnader, börja med en corrector för att dämpa det röda. För att dämpa rodnad används ofta en corrector som är grön i nyansen. Om du som jag har röda partier i stora delar av ansiktet, rekommenderar jag en primer som korrigerar. Jag gillar Photo Finish Correct Anti-Redness Primer från Smashbox. 🧡 Använd en matt concealer och gärna en som kommer i burk, den kommer inte flytta på sig lika lätt som en flytande concealer gör. 🖌️ Använd en liten borste, min favorit är Heavenly Luxe Complexion Perfection Brush från It Cosmetics. Den har en stor borste i ena änden och en mindre som är perfekt för concealer i den andra. Ta lite concealer till att börja med och dutta precis bara på finnen eller fläcken du vill täcka, ingenting runt om. DUTTA, DUTTA, DUTTA! 💁🏼♀️ Håll resten av ansiktet osminkat, detta kommer ge intryck av att du inte är sminkad överhuvudtaget. Det VIKTIGASTE av allt är att hitta en concealer som matchar din hudton PERFEKT.