Hem / Beauty Looks / Time for some curlsrock! Att ha lockigt/krulligt hår är en
Irena
Beauty Pro
17/07/23-10:21 (redigerad den 17/07/23-10:22)
Time for some curlsrock!  Att ha lockigt/krulligt hår är en
Time for some curlsrock! Att ha lockigt/krulligt hår är en större utmaning än vad många tror. För de flesta är det inte bara att tvätta håret med valfritt ICA schampo och låta det självtorka. För att lockarna ska hålla krävs det oftast bra produkter för din locktyp, en perfekt luftfuktighet och inte minst en stor dos tålamod. Kanske har ni hört om något som kallas curl memory. Det är lite som lockarnas minne av hur de ska "lägga sig" på huvudet. Lockigt hår lever ofta sitt egna liv och en rutin som fungerat ena veckan kanske inte fungerar nästa. Idag var första gången jag tvättade håret med produkter för lockigt hår och torkade med tratt på fönen efter cirka 1 års tid. Som väntat var håret torrt och svårformat efter ett års rakföning. Det brukar ta mig cirka två veckor för mina lockar att aktiveras och nå sin fulla potential. Jag tycker tyvärr att det är svårt att hitta riktiht bra produktet för lockar/krull på Kicks och andra svenska hemsidor. Beställer därför ofta från Lookfantastic eller andra sidor med större utbud. Produkterna från Continou (Schampo och balsam) beställde jag från Kicks efter att ha läst flera bra recenssioner och jag är faktiskt väldigt nöjd redan efter första användning! På bild två ser ni produkterna i dagens rutin. Kan verkligen rekommendera bond curl rehab salve (produkt 1). Den funkar lite som olaplex för lockigt hår, d.s.v bygger upp det från grunden igen. Fullpackat med proteiner (för lockigt hår lever ju inte enbart på fukt). När det kommer till inpackningar finns det ingen som slår Camille Rose deep conditioning masc. Såg nu att den också innehåller gröna alger precis som continous produkter så det verkar vara en mirakelgrej för lockigt hår 😄 Avslutar alltid med bästa lockkrämen från moroccanoil och lägger i några droppar olja från lanza som förkortar föntiden med cirka 30%. På sista bilden har ni en annan bra produkt som jag använder mellan tvättarna. Det är ett rengörande balsam som tillför mycket fukt då överdriven schamponering tenderar att torka ut. Kan prata om lockigt hår i evigheter, men nu är det dags att återgå till vardagen. Taggar produkterna som går att köpa på Kicks. 😃✌️🌻
Continu
Brown Algae Curl Shampoo 300 ml
Continu
Continu Brown Algae Curl Conditioner 300 ml
Moroccanoil
Curl Control Mousse 150 ml
Curl Defining Cream 75 ml