/ Stort grattis till 100K medlemmar KICKS! Vilken grej!! đŸ„łJag
Mona
Beauty Star
31/03/23-20:56
Stort grattis till 100K medlemmar KICKS! Vilken grej!! đŸ„łJag
Stort grattis till 100K medlemmar KICKS! Vilken grej!! đŸ„łJag ville sĂ„klart göra en look för att fira detta och tog sjĂ€lvklart inspiration frĂ„n vĂ„ren (som förhoppningsvis Ă€r pĂ„vĂ€g Ă€ven hĂ€r uppe i UmeĂ„). VĂ„ren Ă€r för mig: pasteller och blommor (Florals? For spring? Groundbreaking đŸ˜‰). Jag tĂ€nkte mycket inför denna look. Klurade och knĂ„pade pĂ„ vad jag ville göra. Jag visste att jag ville anvĂ€nda pastellfĂ€rgade ögonskuggor och romantisk makeup. Jag tog nĂ„gra torkade och pressade blommor och applicerade dem till ena sidan av ansiktet med ögonfranslim. Som kontrast till detta ville jag ha ganska maskulint hĂ„r och buskiga, ”manliga” bryn. För att göra looken gulligare adderade jag ocksĂ„ fake-frĂ€knar! Jag anvĂ€nde tvĂ„ olika tekniker för att göra frĂ€knarna. Den ena tekniken Ă€r jag ny till, men det gick jĂ€ttebra att utföra och Ă€r mitt tips inför vĂ„ren, innan man kanske fĂ„tt sina fina frĂ€knar, om man Ă€r sĂ„ pass blessed (Ă€r personligen inte det đŸ„ș).Man anvĂ€nder en kökssil och en fĂ€rgad hĂ„rspray (jag anvĂ€nde en sĂ„dan som Ă€r till utvĂ€xten). Sen sĂ„ hĂ„ller man silen framför ansiktet och sprayar. Men hĂ„ll armen lĂ„ngt frĂ„n ansiktet. SĂ„ fĂ„r man jĂ€ttefina och naturliga ”fake-frĂ€knar”. Den andra metoden Ă€r att anvĂ€nda olika nyanser av bruna eyeliners och pricka ut det lite randomly i ansiktet och sedan klappa pĂ„ prickarna med fingrarna innan de torkat. Jag anvĂ€nde alltsĂ„ bĂ„da teknikerna och tycker det blir bĂ€st sĂ„, för det ser vĂ€ldigt naturligt ut dĂ„.Glöm inte att anvĂ€nda solskydd med hög spf sĂ„hĂ€r pĂ„ vĂ„rkanten innan huden blivit van vid solen!Lycka till alla andra som deltar i tĂ€vlingen och ha en fin helg.Massor av kĂ€rlek,Mona
Daybreak Palette
LH cosmetics
Daybreak Palette
Blomma Palette
LH cosmetics
Blomma Palette
On Set - Subtle Glow Setting Spray
LH cosmetics
On Set - Subtle Glow Setting Spray
Infinity Brow Pen Dark Brown
LH cosmetics
Infinity Brow Pen Dark Brown